«Він мудрий словом, розумом, життям…»

13.11.2017 07:36:42

10 листопада 2017 року на базі МалокаховськогоНВК (директор І.Шевченко) відбулися Всеукраїнські Сковородинські навчання «Пізнай себе», організовані Каховським районним методичним центром спільно з педагогами закладів загальної середньої освіти. На заході були присутні завідувач методичним центром Я.Тарабанова та вчителі шкіл району. Вели навчання Людмила Вронська та Валентина Таранник, методисти методичного центру.

Сковородинські навчання запроваджуються для належної підготовки до гідного відзначення в 2022 році 300-річного ювілею великого українського мислителя-мудреця, педагога, філософа, поета, композитора, культурно-освітнього подвижника Г.С. Сковороди. Розпочався захід переглядом документального фільму «Обличчя української історії. Григорій Сковорода», який продемонструвала заступник з навчально-виховної роботи Малокаховського НВК Ольга Галушка.

«Український Сократ» і через 295 років залишається нашим сучасником, чиї мудрі поради допомагають і ще будуть допомагати нашому народу. У ході навчання були прослухані вірші та байки  Григорія Сковороди у відеозаписах, які підготували учні та вчителі Архангельськослобідської ЗОШ І-ІІІст. (директор Л.Дейнеко), учень Любимівської ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ № 1 (директор Жак Л.П.).

Про поетично-композиторською творчість Г.С.Сковороди розповіла Маргарита Яцун, учитель художньої культури Любимівської ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ №1, яка довела, що, на думку Г.Сковороди, людина народжується для щастя, і основне завдання педагога – не зашкодити її вільному розвиткові відповідно до нахилів і здібностей, даних природою.

Тетяна Хижинська, учитель української мови і літератури Семенівського НВК, розкрила тему «Шлях реалізації виховної мети на уроках і в позаурочних заходах з української мови та літератури», у якій представила матеріали використання творчої спадщини письменника на шкільних уроках і в позашкільних заходах.

Морально-світоглядні принципи власної педагогіки Г.Сковорода системно виклав у філософсько-педагогічних і поетичних творах, у листуванні зі своїм учнем М. Ковалинським. У виступі Тетяни Федотової, учителя початкових класів Любимівської ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ №1, на тему «Морально-духовне вчення в освітньому процесі системи початкової освіти» прозвучала думка, що головним завданням моральності Григорій Савич вважав виховання людяності, благородства і вдячності, а вчитель повинен постійно пробуджувати в учнів прагнення ставати кращими.

Сковородинське вчення сприяє національно-патріотичному вихованню на основі природовідповідності й культуровідповідності: виховання в дітей і молоді високих моральних, духовних, фізичних, професійних, громадянських якостей, національної свідомості, патріотизму – така основна теза прозвучала у виступі Віри Ісламової, учителя історії Любимівської ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ № 1.

Проведені Сковородинські навчання засвідчили, що педагогічна спадщина гуманіста і демократа, палкого поборника суспільного прогресу, є життєдайним джерелом, з якого черпатиме наснагу не одне покоління.

Ревнитель істини й духовного буття,
Він мудрий словом, розумом, життям,
Прихильник простоти й найвищої свободи,
Він щирий друг, йому убогість не біда.
Досяг верхів наук, пізнавши дух свободи.
Достойний приклад всім серцям – Сковорода.

А «Сковородинські» ідеї потрібні сьогодні, будуть потрібні завтра і завжди.

 

Корисні посилання