Переселенці Херсона можуть дистанційно отримати юридичну консультацію

30.05.2017 12:09:32
Переселенці Херсона можуть дистанційно отримати юридичну консультацію

Внутрішньо переміщені особи разом з фахівцями Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області узнали, як працює Віртуальний правовий центр Всеукраїнського благодійного фонду «Горєніє».

Презентації Віртуального консультаційного  центру (ВКЦ), які провела  координатор ВБФ «Горєніє» Олена Манько, пройшли в Генічеську та Херсоні, під час яких учасники заходу отримали покрокове пояснення, як зв’язатися з юристом через віртуальні інструменти, за допомогою яких надається юридична допомога.

Номери гарячої лінії:

(050) 044 56 01, (068) 569 93 06, (073) 106 34 67

Skype: yurist.gorenie.dpyurist.gorenie.dn

Facebook: www.facebook.com/fgorenie

E-mail: [email protected]

Варто зазначити, що юристи Віртуального правового центру ВБФ «Горєніє»  щомісячно надають тисячі безоплатних правових консультацій через Skype, Facebook, Viber, телефони гарячої лінії та електронну пошту. Відтепер робота Центру поширюється на Херсон та Херсонську область. Тож прихильників віртуального способу отримання правової допомоги стає все більше, адже де б не знаходилась людина, вона можеіз телефону або ноутбуку безкоштовно отримати якісну правову консультацію.

Слід сказати, що крім практичних навичок переселенці отримали роздаткові матеріали: інформаційну брошуру, яка містить короткі пояснення та рекомендації щодо захиступрав ВПО, витяги із законодавчої та нормативної бази України, а такожзразки письмових звернень до відповідних установ, що є основним механізмом реалізації та захисту своїх прав.

Аналізуючи практику допомоги ВПО, юристи ВБФ «Горєніє» говорять, що основною проблемою переселенців є «невміння спілкуватись з установами», незнання законодавства про звернення громадян. Досить частими, за їх словами, були випадки лише усного звернення, під час якого особа отримувала відмову і не розуміла її підстав, також були випадки подання заяв беззалишення у себе доказів її подання, а через час виявлялось, що заява була загублена і особа не могла довести факт її подання, також інколи дата подання грає важливу роль, наприклад, виплати назначаються з дати подання заяви.

Більшість осіб вважають, що скласти звернення в змозі лише юристи, але  відповідно до статті 40 Конституції України та Закону України «Про звернення громадян» право на звернення є у кожного, і кожен в змозі самостійно його скласти та направити.

Зміст звернень є досить простим: найменування установи (посади), якій воно адресується; контактна інформація про заявника (ПІБ, місце проживання, засоби зв´язку); назва звернення; опис ситуації, що склалась; власні заперечення, обґрунтування (за необхідності); викладення вимог; зазначення документів, що додаються; дата та підпис. Але це не стосується звернень, щодо яких затверджено форми, які лише роздруковуються та заповнюються, та позовів до суду, де вимагається аналіз та посилання на чинне законодавство.

У роздаткових матеріалах містяться як посилання на затверджені форми, так й зразки звернень, які складаються в довільній формі. Взагалі надано 12 шаблонів заяв, які стосуються таких поширених питань, як то продовження строку відсутності більше 60 днів, доставка виплат за фактичним місцем проживання, призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, отримання соціальної стипендії та одноразової грошової допомоги, призначення житлової субсидії, видалення електронної перепустки бази даних, а також заява про видачу та про викрадення або втрату паспорта тощо.

Тож за допомогою таких шаблонів кожен може зрозуміти структуру та правила побудови звернення і в подальшому для вирішення різних питань самостійно їх складати.

Після відповідей на запитання, організатори запропонували зробити тестовий дзвінок юристу Віртуального консультаційного центру, чим і скористалися учасники заходу, серед яких були не тільки внутрішньо переміщені особи, але й учасники АТО, які також поставили свої запитання.

Нагадуємо нашим читачам, що кожен, хто потребує правової допомоги, може зателефонувати на єдиний номер гарячої лінії системи безоплатної правової допомоги:

0-800-213-103

(безкоштовно з усіх стаціонарних та мобільних телефонів).

Для отримання консультацій чи роз’яснень з правових питань можна звертатися безпосередньо до місцевих центрів з надання БВПД та бюро правової допомоги. Контактні дані дивись за посиланням:

http://kherson.legalaid.gov.ua/ua/miscevi/1317-mistsevi-tsentry-bvpd-ta-biuro-pravovoi-dopomohy-khersonshchyny

 

 

Корисні посилання