В області опікуються питанням освіти дітей з особливими освітніми потребами

24.02.2017 12:37:16
В області опікуються питанням освіти дітей з особливими освітніми потребами

Створення рівних можливостей для всіх громадян без винятку – незалежно від їх соціального статусу, стану здоров’я, віку чи інших показників – одне з основних завдань суспільства, що прагне розвиватися у демократичному напрямку. На цьому наголосила перший заступник голови облдержадміністрації Валентина Січова під час засідання круглого столу на тему: «Роль інклюзивно-ресурсного центру у забезпеченні якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами» за ініціативи управління освіти, науки та молоді ОДА.

Вона підкреслила, що інклюзивний освітній процес передбачає інтеграцію дітей із інвалідністю до звичайних навчальних колективів, що підкреслює цінність кожного для суспільства. Організація інклюзивно-освітньої платформи у звичайній школі чи то дитячому садку дає можливість дітям з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю, не замикатися у собі, не боятися світу і не комплексувати стосовно своєї інакшності.

«Обласна державна адміністрація підтримує впровадження такого навчання для дітей з особливими освітніми потребами, і буде дбати про розвиток інфраструктури, що має відповідати архітектурним вимогам інклюзивного середовища. Ми готові допомагати сім’ям, освітянам і фахівцям у прийнятті спільних виважених рішень щодо реалізації права на освіту, інклюзивного навчання та інклюзивної політики», - зазначила Валентина Січова.

У роботі «круглого столу» взяли участь представники департаментів облдержадміністрації: охорони здоров’я, соціального захисту населення; Херсонського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради та багато інших, загалом близько 50 чоловік.

Учасники «круглого столу» обговорили понад 10 виступів та повідомлень стосовно: соціальної адаптації та інтеграції в суспільстві дітей з особливими освітніми потребами; участі громадських організацій у сприянні інклюзивному навчанню; ролі інформаційно-ресурсних центрів у забезпеченні якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами; перспективи створення ресурсних центрів на базі спеціальних закладів області тощо.

Крім того, у ході «круглого столу» поділилися своїм досвідом роботи  ресурсно-інформаційних центрів для родин дітей з особливими освітніми потребами Херсонської обласної психолого-медико-педагогічної консультації, Олешківського району, КЗ «Таврійська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів» Херсонської обласної ради та Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Херсонської міської ради.

Також, в online-режимі поділилися своїм досвідом в діяльності інклюзивних ресурсних центрів обласна психолого-медико-педагогічна консультація (м. Вінниця) та науково-методичний центр інклюзивної освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, які були створені в рамках канадсько-українського проекту.



Корисні посилання