Про роботу «гарячої» телефонної лінії голови обласної державної адміністрації за вересень 2018 року

10.10.2018 06:34:43

Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 09 лютого 2015 року № 58 надаємо інформацію щодо розгляду звернень громадян, які надійшли на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації.

Протягом вересня 2018 року операторами «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації прийнято 551 звернення, у тому числі:

заяви, клопотання - 285
скарги - 265
пропозиції -1

первинних - 307
повторних звернень - 241
дублетних - 3

індивідуальних - 506
анонімних - 21
колективних - 24

На 264 звернення (47,9 % загального числа зареєстрованих), які не потребували розгляду у органах виконавчої влади, фахівцями-операторами «гарячої лінії» оперативно надані роз’яснення щодо норм законодавства та необхідну довідкову інформацію. У стадії розгляду знаходяться 96 звернень, стосовно 10 розглянутих звернень заявникам відмовлено у задоволенні їх клопотань, оскільки це суперечить законодавству або можливо лише у судовому порядку.

За результатами розгляду позитивно вирішено 181 питання (32,8% загального числа зареєстрованих).

Загальна характеристика звернень

Як свідчить аналіз, у тематичній структурі отриманих звернень переважали питання соціального захисту - 120 (21,87%), охорони здоров’я - 79 (14,3%), інформаційної політики та діяльності ЗМІ - 70 (12,7% звернень), житлово- комунального господарства - 69 (12.5%).

Аналіз звернень по регіонам:
м. Херсон - 188 звернень (34%).

Серед районів області до п’ятірки найактивніших увійшли:
Іванівський р-н - 40 (7,3%);
Білозерський р-н - 30 (5,5%);
Голопристанський р-н - 24 (4,4%);
Великоолександровський р-н - 23 (4,2%);
Верхньорогачицький р-н - 21 (2%).

Найменша кількість звернень громадян надійшла з Каховського (3), Високопільського (4), Нововоронцовського (7) районів.

Аналіз звернень по категоріям заявників:

одинока мати - 11;
учасник бойових дій - 6; 
інвалід 1 гр. - 14;
інвалід 2 гр. - 4;
інвалід 3 гр.- 1;
дитина війни - 3;
ветеран праці- 1;
багатодітна родина - 9;
учасник війни - 5;
інші категорії - 497.

Аналіз звернень по соціальному стану заявників:

пенсіонер - 199; 
робітник - 143; 
безробітний - 24; 
селянин - 1;
працівник бюджетної сфери - 11;
державний службовець - 13; 
підприємець - 1;
військовослужбовець - 6;
інші категорії -153.

Аналітично-статистичний огляд звернень

Комплекс питань соціального захисту населення залишається пріоритетним для громадян, що підтверджується зростанням кількості звернень з даної тематики (120, у серпні-80 звернень). Низький рівень достатку одиноких матерів, сімей дітьми та осіб інвалідністю спонукає їх звертатися за отриманням різних видів державної соціальної допомоги (40). Вагома кількість у структурі питань соціального захисту належить питанням житлової субсидії - 36. Заявники повідомляли про причини відмов у наданні субсидій, серед яких: наявність розбіжностей у кількості зареєстрованих та фактично проживаючих осіб у складі домогосподарства, вартість послуг у межах норм споживання не перевищує визначеного обов’язкового платежу сім’ї, у складі сім’ї члена домогосподарства є особи працездатного віку, у яких відсутні доходи, що враховується при призначенні житлової субсидії.

Заявники висловлювали невдоволення невиплатою житлової субсидії готівкою, непроведенням її автоматичного перерахування на неопалювальний період, а також невідшкодуванням виплат виконавгрім комунальних послуг.

Також громадяни зверталися за письмовими роз’ясненнями умов отримання та повернення субсидій, її монетизації, повернення невикористаної суми субсидії виконавцем комунальних послуг. Органи місцевої влади пояснюють це недостатнім фінансуванням із державного бюджету, проведенням перевірок достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за її призначенням.

З питаннями надання матеріальної допомоги надійшли звернення від 3 осіб. Тривало надходження звернень, спричинених неможливістю громадян скористатися пільгами (9). Заявники просили забезпечити їх необхідними медичними препаратами, врегулювати ситуацію з пільговим проїздом у пасажирському транспорті, оплатою житлово-комунальних послуг. Зростає запит громадян з низьким рівнем достатку на безкоштовне отримання ТВ - тюнерів після відключення каналового телебачення.

Протягом минулого місяця зберігалася тенденція щодо зменшення кількості звернень, пов’язаних із реалізацією пенсійної реформи (8). Пенсіонери вимагали підвищення розмірів осучаснених виплат, вказуючи на соціальну несправедливість, закладену у механізмі розрахунку сум за новими правилами (8).

В структурі питань комунального та дорожнього господарств, благоустрою (69), що надійшли до Центру, 50,7% - стосувалися електропостачання, 27,5% - водозабезпечення, 1%> - сплати заборгованості за спожиті комунальні послуги. Найбільше занепокоєння заявників викликає технічний стан комунальної інфраструктури, якість надання послуг на фоні постійно зростаючих тарифів. Заявники просили перевірити суми нарахованої плати та заборгованості, вказували на не проведення перерахунку, неврахування пільг та субсидії.

У комплексі питань з охорони здоров'я (79) майже 70 % звернень стосувалися скарг на погіршення стану здоров’я через викиди невідомої отруйної речовини заводом «Титан» у окупованому Росією Криму. Щодо діяльності медичних закладів та установ повідомлено у 12 зверненнях, з проблемою отримання безкоштовних ліків звернулися 4 мешканців. 2 звернення стосувалися роботи МСЕК, визначення групи інвалідності.

Суттєво зросла кількість звернень з питань транспортного обслуговування (53), серед них 15 скарг на роботу міського транспорту, 15 - приміського транспорту. Заявники повідомляли про відмови перевізників у безкоштовному перевезенні пільгових категорій, неналежну якість пасажирських перевезень, нарікали на відсутність автобусних маршрутів загального користування через незадовільний стан доріг та відмову перевізників здійснювати перевезення на аварійних ділянках доріг (надійшли численні скарги від мешканців с. Каїри Горностаївського р-ну щодо відсутності протягом майже місяця автобусу сполученням Каїри - Горностаївка (первізник ФОП Амелін Д.).

Актуальна проблема відключення аналогового телебачення (70 звернень). Громадяни скаржилися, що не мають можливості приєднатися до сучасного телебачення без спеціальних пристроїв, які вони вимушені придбати за власний кошт. Не всі громадяни можуть придбати собі новий телевізор або тюнер, тому відтепер позбавлені доступу до будь-якого телебачення, що на їх думку, є порушення їх конституційного права на інформацію.

У минулому місяці стрімко зросла кількість звернень з освітньої тематики (58) переважно з питань підготовки до нового навчального року. Громадяни висловлювали невдоволення заходами з оптимізації навчальних закладів, закриттям шкіл у маленьких селах з невеликою кількістю учнів. Так, 37 звернень надійшло від мешканців с Нововасилівка Іванівського району зі скаргами на те, що місцеву загальноосвітню школу понижено у ступені, у зв’язку з чим учні середніх та старших класів вимушено охоплені навчанням у закладах повної середньої освіти смт. Іванівка.

Мешканці с. Новософіївка Голопристанського району у 9 зверненнях скаржилися на відсутність шкільних підручників для учнів 7 класу місцевої ЗОШ.

Інші, порушенні протягом звітного періоду, питання становлять менше одного відсотка: порушення правші торгівлі (1), незаконне будівництво (1), повернення заощаджень, страхових внесків (І), робота органів МВС (2), будівництво та ремонт доріг (2), запис на прийом до голови обласної державної адміністрації (3).

Стан розгляду звернень

У процесі своєї діяльності фахівці обласного контактного центру значні зусилля спрямували на підвищення рівня виконавської дисципліни при здійсненні розгляду звернень структурними підрозділами облдержадміністрації, міськвиконкомами, райдержадміністраціями, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади, установами та організаціями області.

Як свідчить аналіз стану і результату розгляду звернень, питання, порушені у 32,8% з них, вирішені позитивно. На майже 48% звернень заявникам надано роз’яснення щодо норм законодавства або повідомлено про вжиття додатковій дій для їх вирішення.

Стосовно 1,8 % звернень заявникам відмовлено у вирішенні порушених питань, оскільки це можливо лише у судовому порядку, 3,8% звернень - анонімні, що не вимагали відповідей.

У вересні поточного року робота зі зверненнями громадян в цілому відповідає вимогам, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898, але, станом на 01 жовтня 2018 р. Центром не отримані відповіді на 5 звернень, термін виконання яких сплив, виконавець - виконавчий комітет Херсонської міської ради.

Протягом серпня поточного року фахівцями-операторами «гарячої лінії» голови обласної державної адміністрації отримано 4 подяки.

 

Корисні посилання