Стан розвитку системи адміністративних послуг в Херсонській області протягом 2020 року

02.02.2021 08:51:45

Станом на 01 січня 2021 року в області створено та діє 30 ЦНАПів, з них:

- 9 – у районах при райдержадміністраціях;

- 6 – у містах при виконкомах рад (м.Херсон, Каховка, Нова Каховка, Гола Пристань, Скадовськ, Берислав);

- 11 – в ОТГ (Білозерська, Великокопанівська, Високопільська, Горностаївська, Зеленопідська, Іванівська, Кочубеївська, Музиківська, Станіславська, Хрестівська, Чаплинська ОТГ);

- 4 в селищах/селах - Новоолексіївка (Генічеського району), Новотроїцьке, Чорнобаївка (Білозерського району), Нижні Сірогози.

Протягом 2020 року адміністраторами ЦНАПів надано 227975 адміністративних послуг.

За результатами спільної роботи ОДА з РДА та ОМС, а також за підтримки наших міжнародних партнерів (Програма «U-LEAD з Європою» та Агентство США з міжнародного розвитку USAID) протягом 2019 року - 2020 років відбулося відкриття 14 ЦНАПів в ОМС, а саме: в м.Берислав, с.Новоолексіївка, смт Новотроїцьке, с. Чорнобаївка, с. Нижні Сірогози, а також у Чаплинській, Горностаївській, Білозерській, Іванівській, Станіславській, Хрестівській, Зеленопідській, Великокопанівській та Музиківській ОТГ (у форматі «Прозорий офіс»).

Крім того, на виконання поставленого Президентом України завдання 11 лютого 2020 року відбулося відкриття ЦНАПів в сервісних зонах на КПВВ «Чонгар» та «Каланчак», які є віддаленими робочими місцями ЦНАПів Новотроїцької та Чаплинської селищних рад.

Прийом суб'єктів звернення до закінчення карантину здійснюється з дотриманням вимог Міністерства охорони здоров'я України, а саме: громадяни мають бути в захисній масці та рукавичках.

Серед послуг, які найбільш користуються попитом серед мешканців тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, а також прилеглих до КПВВ територій, є оформлення та видача біометричних документів.

Так, протягом 2020 року адміністраторами ЦНАПів на КПВВ всього було надано 1235 адміністративних послуг, зокрема:

- 97 паспортів громадянина України у формі ID-картки;

- 525 паспортів громадянина України для виїзду за кордон.

Разом з тим, відбулося закриття (ліквідація) 8 ЦНАПів РДА, після заключення відповідних угод/меморандумів між ЦНАПом РДА та ОМС:

- Білозерської РДА;

- Високопільської РДА;

- Каховської РДА;

- Чаплинської РДА;

- Іванівської РДА;

- Голопристанської РДА;

- Новотроїцької РДА,

- Нижньосірогозької РДА,

що не вплинуло на якість надання адміністративних послуг у вказаних районах.

Крім того, після заключення відповідної угоди про співпрацю між ЦНАПом РДА та ОМС (з ліквідацією ЦНАПу РДА) з 14 липня 2020 року в Бериславському районі розпочав свою роботу ЦНАП м. Берислав, до якого передано функції від ЦНАПу Бериславської РДА та переведено його адміністратора. У зв’язку з цим, ЦНАП Бериславської РДА з 14 липня 2020 року знаходиться в стадії ліквідації, послуги не надає.

Всі інші ЦНАПи ОМС області в процесі відкриття.

З метою надання можливості жителям Херсонської області не витрачати свій час на черги, а самим обирати зручну для себе дату й час, в 3 ЦНАПах області (Новотроїцької селищної ради, м. Каховка, м. Нова Каховка), а також в  2 ЦНАПах (ВРМ) на КПВВ «Чонгар» та «Каланчак» встановлено електронні системи керування чергою.  

Всі інші ЦНАПи підключені до міні черги, яка дозволяє записатися на ТОП самих затребуваних послуг в ЦНАПи області, через офіційний веб-сайт обласної державної адміністрації та офіційні сайти райдержадміністрацій, міськвиконкомів, сільських та селищних рад, де створено ЦНАПи. В ЦНАПі м.Херсон автоматизована система керування чергою працює з 2017 року.

Крім того, складовою системи керування електронною чергою в ЦНАПах с.Новотроїцьке, м. Каховка, м. Нова Каховка, Чаплинської ОТГ, а також на КПВВ «Чонгар» та «Каланчак» є електронні планшети, на яких встановлено додаток ConnectPRO, за допомогою якого люди з вадами слуху мають можливість проконсультуватися та самостійно отримати будь-яку послугу.

З метою оплати адміністративного збору за отримання послуг в ЦНАПах відбувається процес встановлення POS-терміналів, програмно-технічних комплексів самообслуговування (ПТКС) та/або терміналів iBox.

В соціальній мережі facebook створено сторінку «Відділ цифрових послуг Херсонської обласної державної адміністрації», на якій постійно публікується інформація про заходи, які проводяться обласною державною адміністрацією та ЦНАПами області, зокрема інформуємо населення про послуги, які можна отримати онлайн, не виходячи з дому та не відвідуючи різноманітні державні установи - https://www.facebook.com/vcpkhoda.

Аналогічна робота проводиться ЦНАПами області – інформація доводиться до відома населення з використанням офіційних веб-сайтів та інших комунікаційних засобів, зокрема сторінок у соціальній мережі facebook.

Крім того, Відділом створено Гугл-Карту надання адміністративних та інших послуг Херсонської області, на якій можна знайти інформацію про розташування всіх ЦНАПів області та їх віддалених робочих місць, а також територіальні підрозділи ЦОВВ в області, їх адресу, керівництво, графік роботи, телефони, перелік послуг, посилання на їх веб-сайти тощо.

Гугл-Карта знаходиться за посиланнями: https://goo.su/2PZ6 та на сайті обласної державної адміністрації https://cutt.ly/RgT5sQ3.

Паспортні послуги

На даний час послуги з видачі паспортних документів надають 11 ЦНАПів, а саме:

- м. Херсон;

- м. Каховка;

- м. Гола Пристань;

- Олешківської РДА;

- Кочубеївської ОТГ;

- Чаплинської ОТГ;

- Новоолексіївської селищної ради;

- Новотроїцької селищної ради;

- Чорнобаївської сільської ради;

- ЦНАП на КПВВ «Чонгар», який є віддаленим робочим місцем ЦНАПу Новотроїцької селищної ради;

- ЦНАП на КПВВ «Каланчак», який є віддаленим робочим місцем ЦНАПу Чаплинської селищної ради ОТГ.

Також в області ведеться робота із впровадження комплексної послуги «єМалятко». Так, на виконання постанови КМУ від 10 липня 2019 року № 691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини» та Указу Президента України від 29 липня 2019 року № 558 «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг» здійснюються заходи щодо впровадження комплексної послуги «єМалятко» у ЦНАПах та пологових відділеннях закладів охорони здоров’я.

Наразі, за однією електронною заявою батькам будуть доступні до 8 державних послуг :

- реєстрація народження дитини;

- належності дитини до громадянства України;

- походження народження дитини (якщо батьки не перебувають у шлюбі);

- призначення допомоги на дитину при народжені;

- призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім'ях;

- реєстрація в державному реєстрі фізичних осіб-платників податків

- присвоєння дитині унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі. Комплексна послуга вже доступна у 18 відділах державної реєстрації актів цивільного стану, 6 закладах охорони здоров’я та в більшості ЦНАП області.

Адміністратори ЦНАПів, уповноважені на надання послуги, успішно пройшли навчання та тестування, про що проінформовано координаторів проекту в Міністерстві цифрової трансформації.

Тривають заходи з підключення до порталу Дія адміністраторів ЦНАПів Станіславської, Чорнобаївської, Хрестівської територіальної громади, Олешківської РДА для надання можливості оформлення заявок «єМалятко».

Станом на 01 січня 2021 року завдяки комплексній послузі «єМалятко» свої перші документи отримали 1032 малюка.

Корисні посилання