Звіт про розгляд звернень громадян,  які надійшли до Херсонської обласної державної адміністрації у І кварталі 2020 року

09.04.2020 13:22:05

 

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.

Так, протягом І кварталу 2020 року до обласної державної адміністрації надійшли 2123 звернень громадян (за І квартал 2019 року – 2222 звернень), при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 3962 громадянина (за І квартал 2019 року – 5579 громадян), якими порушено 2229 різноманітних питань (за І квартал 2019 року – 2338 питань).

Із загальної кількості звернень 1881 (88,6%) надійшли поштою, 186 (8,8%) засобами електронного зв’язку та 56 (2,6%) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.

Від мешканців області до центральних органів влади направлено 203 звернень, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 25 звернень, до Верховної Ради України – 13 звернення, до Офісу Президента України – 100 звернень, до міністерств – 65 звернень.

Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду найбільше звернень надійшло від жителів таких районів та міст області:

- м. Херсон (1001, або 47,2% від загальної кількості звернень);

- Олешківський район (179, або 8,4%);

- Чаплинський район (97, або 4,6%);

- Білозерський район (96, або 4,5%);

- Скадовський район (96, або 4,5%).

Найменше звернень отримано від мешканців Іванівського району – 9, Верхньорогачицького району – 11, Нижньосірогозького району – 11.

У І кварталі 2020 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано  1975 первинних, 122 неодноразових, 26 дублетних звернень.

До обласної державної адміністрації надійшло 81 колективне звернення громадян, що складає 3,8% від загальної кількості звернень за цей період.

Значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, зокрема за категоріями авторів – 527 звернень або 24,8%, а саме від:

- осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 347 звернення;

- осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій, ветеранів військової служби –    81 звернення;

- дітей війни – 31 звернень;

- членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 27 звернення;

- ветеранів праці – 26 звернень;

- учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 12 звернень;

- інших категорій – 3 звернення.

У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж звітного періоду порушено 2229 різноманітних питань. Серед порушених найбільш актуальними були питання: надання матеріальної допомоги, землекористування у сільській місцевості, забруднення навколишнього середовища та будівництва і ремонту доріг.

При цьому провідне місце належить питанням соціального захисту – 1664, або 74,7% від їх загальної кількості. Найбільше звернень з питань соціального захисту отримано від жителів м.Херсона (771 звернення) та Олешківського району (161 звернення). Зокрема, порушувалися такі питання:

- надання матеріальної допомоги (1570 питання, або 94,5% від загальної кількості питань даної тематики);

- оформлення субсидій  (27 питань, або 1,6% від загальної кількості питань даної тематики).

Друге за актуальністю місце займають питання екології та природних ресурсів – 85, або 3,8% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (71 звернення). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:

- забруднення навколишнього середовища (65 питань, або 76,5% від загальної кількості питань даної тематики).

Третє за актуальністю місце займають питання комунального господарства – 78, або 3,5% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (36 звернень). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:

- відключення електропостачання (14 питань, або 17,9% від загальної кількості питань даної тематики);

- будівництва та ремонту доріг (11, або 14,1% від загальної кількості питань даної тематики).

Результати розгляду звернень, які перебували на контролі в обласній державній адміністрації упродовж І кварталу 2020 року, такі: вирішено позитивно 43 звернення, або 2,1%; надано роз’яснення по 1958 зверненням, або 92,2%; перенаправлено за належністю 15 звернень, або 0,7%; не підлягали розгляду 9 звернень, або 0,4%; на звітну дату залишено на контролі 98 звернень, або 4,6%.

Упродовж січня – березня 2020 року, за результатами проведених керівництвом обласної державної адміністрації прийомів громадян, зареєстровано 56 звернень. З метою оперативного розгляду проблемних питань до проведення зазначених прийомів залучаються керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних обласних служб.

У І кварталі 2020 року начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян» надано вичерпні консультації громадянам (92 та 882 відповідно).

Продовжено роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в обласній державній адміністрації. Протягом січня – березня 2020 року зазначену допомогу надано 3 громадянам.

Упродовж І кварталу 2020 року  за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників  у прямий ефір вийшло 16 телепередач, проведено 70  брифінгів.  Також з 12 березня поточного року щодня проводилися онлайн-брифінги за участю керівництва області, міста, Департаменту здоров’я та комісії з питань ТЕБ та НС щодо заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції в Херсонській області.

Починаючи з 01 січня по 31 березня 2020 року на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації звернулися 1862 мешканця області. По 942 зверненням надано роз’яснення під час спілкування, 576 порушених питань вирішено позитивно. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення беруться на контроль. За сприяння у розв’язанні порушених проблем від заявників отримано 55 подяк.

Питання про стан роботи із зверненнями громадян систематично  розглядається на засіданнях колегії обласної державної адміністрації. Підсумки 2019 року обговорено на плановому засіданні та видано розпорядження голови обласної державної адміністрації від 22.01.2020 року № 58 «Про виконання в області актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації, стан виконавської дисципліни та роботу із зверненнями громадян за підсумками 2019 року».

На веб-сайті обласної державної адміністрації систематично забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян, крім того інформаційно-аналітичний звіт дублюється на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі в обласній державній адміністрації.

Корисні посилання