Звіт про розгляд звернень громадян, які надійшли до Херсонської обласної державної адміністрації у ІІ кварталі 2020 року

08.07.2020 13:59:36

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.

Так, протягом ІІ кварталу 2020 року до обласної державної адміністрації надійшли 734 звернення громадян (за ІІ квартал 2019 року – 951 звернення), при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 2137 громадян (за        ІІ квартал 2019 року – 2838 громадян), якими порушено 790 різноманітних питань (за І квартал 2019 року – 1009 питань).

Із загальної кількості звернень 611 (83,2%) надійшли поштою, 112 (15,3%) засобами електронного зв’язку та 11 (1,5%) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.

Від мешканців області до центральних органів влади направлено                203 звернення, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 9 звернень, до Верховної Ради України – 8 звернень, до Офісу Президента України – 61 звернення, до міністерств – 113 звернень.

Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду найбільше звернень надійшло від жителів таких районів та міст області:

- м. Херсон (381, або 51,9% від загальної кількості звернень);

- Білозерський район (45, або 6,1%);

- Олешківський район (35, або 4,8%);

- Скадовський район (34, або 4,6%).

Найменше звернень отримано від мешканців Високопільського району – 3, Верхньорогачицького району – 5, Нижньосірогозького району та м.Гола Пристань – по 6.

У ІІ кварталі 2020 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано 623 первинних, 96 неодноразових, 15 дублетних звернень.

До обласної державної адміністрації надійшло 31 колективне звернення громадян, що складає 4,2% від загальної кількості звернень за цей період.

Значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, зокрема за категоріями авторів –                  121 звернення, а саме від:

- осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 78 звернень;

- осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій, ветеранів військової служби – 24 звернення;

- дітей війни – 8 звернень;

- членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 6 звернень;

- ветеранів праці – 4 звернення;

- учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 1 звернення.

У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж звітного періоду порушено 790 різноманітних питань. Серед порушених найбільш актуальними були питання: соціального захисту населення, екології та природних ресурсів та комунального господарства.

При цьому провідне місце належить питанням соціального захисту – 390, або 49,4% від їх загальної кількості. Найбільше звернень з питань соціального захисту отримано від жителів м.Херсона (159 звернень) та Білозерського (32 звернення) та Олешківського (26 звернень) районів. Зокрема, порушувалися такі питання:

- надання матеріальної допомоги (323 питання, або 82,8% від загальної кількості питань даної тематики);

- оформлення субсидій (16 питань, або 4,1% від загальної кількості питань даної тематики).

Друге за актуальністю місце займають питання екології та природних ресурсів 117, або 14,8% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (105 звернень). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:

- забруднення навколишнього середовища (112 питань, або 95,7% від загальної кількості питань даної тематики).

Третє за актуальністю місце займають питання комунального господарства 42, або 5,3% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (12 звернень). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:

- сплата заборгованості за комунальні послуги (10 питань, або 23,8% від загальної кількості питань даної тематики);

- будівництва та ремонту доріг (6 питань, або 14,3% від загальної кількості питань даної тематики).

Результати розгляду звернень, які перебували на контролі в обласній державній адміністрації упродовж ІІ кварталу 2020 року, такі: вирішено позитивно 87 звернень, або 11,6%; надано роз’яснення по 540 зверненням, або 73,4%; перенаправлено за належністю 8 звернень, або 1,1%; не підлягали розгляду 11 звернень, або 1,5%; повернуто авторам 5 звернень, або 0,7%; на звітну дату залишено на контролі 83 звернення, або 11,3%.

Упродовж квітня - червня 2020 року, за результатами проведених керівництвом обласної державної адміністрації зустрічей з громадянами, зареєстровано 11 звернень. З метою оперативного розгляду проблемних питань до проведення зазначених прийомів залучаються керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних обласних служб. Прийоми будуть проводиться після закінчення карантинних заходів, запроваджених згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами).

У ІІ кварталі 2020 року начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян» надано вичерпні консультації громадянам (51 та 31 відповідно).

Упродовж ІІ кварталу 2020 року  за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників  у прямий ефір вийшло 18 телепередач, проведено 25 брифінгів, 3 прес-конференції та 2 радіоефіри. Також щодня проводилися онлайн-брифінги за участю керівництва області, Департаменту здоров’я обласної державної адміністрації та регіональної комісії з питань ТЕБ та НС щодо заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції в Херсонській області.

Починаючи з 01 квітня по 30 червня 2020 року на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації звернулися 2659 мешканців області. По 1835 зверненням надано роз’яснення під час спілкування, 558 порушених питань вирішено позитивно. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення беруться на контроль. За сприяння у розв’язанні порушених проблем від заявників отримано 39 подяк. 

На веб-сайті обласної державної адміністрації систематично забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян, крім того інформаційно-аналітичний звіт дублюється на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі в обласній державній адміністрації.

Корисні посилання