Звіт про розгляд звернень громадян, які надійшли до Херсонської обласної державної адміністрації у ІV кварталі 2019 року

11.01.2020 09:40:34

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.

Так, протягом ІV кварталу 2019 року до обласної державної адміністрації надійшли 1027 звернень громадян (за ІV квартал 2018 року – 595 звернень), при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 4707 громадян (за ІV квартал 2018 року – 3969 громадян), якими порушено 1151 різноманітне питання (за ІV квартал 2018 року – 666 питань). Із загальної кількості звернень 800 (77,9%) надійшли поштою, 158 (15,4%) засобами електронного зв’язку та 69 (6,7%) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.

Від мешканців області до центральних органів влади направлено 222 звернень, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 21 звернень, до Верховної Ради України – 15 звернення, до Офісу Президента України – 146 звернень, до міністерств – 40 звернень.

Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду найбільше звернень надійшло від жителів таких районів та міст області:

- м. Херсон (526, або 51,2% від загальної кількості звернень);

- Білозерський район (53, або 5,2%);

- Олешківський район (47, або 4,6%);

- Чаплинський район (46, або 4,5%);

- Скадовський район (38, або 3,7%).

Найменше звернень отримано від мешканців Верхньорогачицького району – 2, м.Гола Пристань – 6, Іванівського району – 6, Горностаївського району – 7.

У ІV кварталі 2019 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано  807 первинних, 182 неодноразових, 38 дублетних звернень.

До обласної державної адміністрації надійшло 79 колективних звернень громадян, що складає 7,7% від загальної кількості звернень за цей період.

Значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, зокрема за категоріями авторів – 170 звернень або 16,6%, а саме від:

- осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 99 звернення;

- осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій, ветеранів військової служби – 28 звернення;

- дітей війни – 15 звернень;

- членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 8 звернення;

- ветеранів праці – 12 звернень;

- учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 5 звернень;

- інших категорій – 3 звернення.

У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж звітного періоду порушено 1152 різноманітних питання. Серед порушених найбільш актуальними були питання: надання матеріальної допомоги, землекористування у сільській місцевості, забруднення навколишнього середовища та будівництва і ремонту доріг.

При цьому провідне місце належить питанням соціального захисту – 509, або 49,6% від їх загальної кількості. Найбільше звернень з питань соціального захисту отримано від жителів м.Херсона (277 звернень) та Чаплинського району (39 звернень). Зокрема, порушувалися такі питання:

- надання матеріальної допомоги (404 питання, або 79,4% від загальної кількості питань даної тематики);

- оформлення субсидій  (28 питань, або 5,5% від загальної кількості питань даної тематики).

Друге за актуальністю місце займають питання комунального господарства – 125, або 12,2% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (75 звернень). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:

- будівництва та ремонту доріг (29 питань, або 23,2% від загальної кількості питань даної тематики);

- відключення електропостачання (19, або 15,2% від загальної кількості питань даної тематики).

Третє за актуальністю місце займають питання аграрної політики і земельних відносин – 80, або 7,8% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (18 звернень). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:

- землекористування у сільській місцевості (35 питань, або 43,7% від загальної кількості питань даної тематики);

- забезпечення земельними паями (19, або 23,7% від загальної кількості питань даної тематики).

Результати розгляду звернень, які перебували на контролі в обласній державній адміністрації упродовж ІV кварталу 2019 року, такі: вирішено позитивно 57 звернень, або 5,5%; надано роз’яснення по 827 зверненням, або 8,5%; перенаправлено за належністю 18 звернень, або 1,8%; не підлягали розгляду 14 звернень, або 1,4%; на звітну дату залишено на контролі 111 звернення, або 10,8%.

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 16 вересня 2019 року № 632 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської обласної державної адміністрації на 2019 рік. Упродовж жовтня – грудня 2019 року керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 130 осіб, що надали 69 звернень. З метою оперативного розгляду проблемних питань до проведення зазначених прийомів залучаються керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних обласних служб. Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 27 грудня 2019 року № 906 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської обласної державної адміністрації на 2020 рік.

У ІV кварталі 2019 року начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян» надано вичерпні консультації громадянам (113 та 355 відповідно).

Продовжено роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в обласній державній адміністрації. Протягом жовтня-грудня 2019 року зазначену допомогу надано 4 громадянам.

Відповідно до затвердженого 28 грудня 2018 року за № 42/14 графіка заслухано особисті доповіді про стан роботи місцевих органів виконавчої влади зі зверненнями громадян всіх голів 18 районних державних адміністрацій про стан роботи місцевих органів виконавчої влади зі зверненнями громадян.

Починаючи з 01 жовтня по 31 грудня 2019 року на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації звернулися 1216 мешканців області. По 654 зверненнях надано роз’яснення під час спілкування, 367 порушених питань вирішено позитивно. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення беруться на контроль. За сприяння у розв’язанні порушених проблем від заявників отримано 30 подяк. 

З метою забезпечення відкритості діяльності органів державної влади, реалізації зрозумілої громадянам економічної та соціальної політики розроблено постійно діючу систему інформування населення області. Упродовж ІV кварталу 2019 року за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників у прямий ефір вийшло 4 телепередачі, проведено 57 брифінги та 6 прес-конференцій. Крім того, щопонеділка голова облдержадміністрації проводить зустрічі зі ЗМІ, під час яких звітує за виконану протягом тижня роботу й відповідає на запитання журналістів.

На веб-сайті обласної державної адміністрації систематично забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян, крім того інформаційно-аналітичний звіт дублюється на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі в обласній державній адміністрації.

Корисні посилання