Звіт про розгляд звернень громадян, які надійшли до Херсонської обласної державної адміністрації у ІІ кварталі 2019 року

12.07.2019 08:56:20

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.

Так, протягом ІІ кварталу 2019 року до обласної державної адміністрації надійшли 951 звернення громадян (за ІІ квартал 2018 року – 1307 звернень), при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 2838 громадян (за ІІ квартал 2018 року – 2110 громадян), якими порушено 1009 різноманітних питань (за ІІ квартал 2018 року – 1392 питання). Із загальної кількості звернень 813 (85,5 відсотка) надійшли поштою, з яких 57 (6 відсотків) засобами електронного зв’язку, та 5 (0,5 відсотка) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.

Від мешканців області до центральних органів влади направлено 109 звернень, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 17 звернень, до Верховної Ради України – 6 звернень, до Адміністрації Президента України – 67 звернень.

Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду найбільше звернень надійшло від жителів таких районів та міст області:

- м. Херсон (412, або 43,3 відсотка від загальної кількості звернень);

- Чаплинський район (90, або 9,5 відсотка);

- Олешківський район (65, або 6,8 відсотка);

- Білозерський район (55, або 5,8 відсотка).

Найменше звернень отримано від мешканців таких міст та районів області: м.Гола Пристань – 3, Верхньорогачицького – 8, Іванівського – 9, Нововоронцовського – 10.

У ІІ кварталі 2019 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано 871 первинне, 66 неодноразових, 14 дублетних звернень.

Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 30 колективних звернень громадян, що складає 3,2 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з попереднім роком кількість таких звернень зменшилася (у 2018 році – 40 звернень, або 3,1 відсотка).

Значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, зокрема за категоріями авторів – 211 звернень, а саме від:

- осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 146 звернень;

- осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій –    21 звернення;

- дітей війни – 17 звернень;

- членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, які мають звання «Мати-героїня», – 11 звернень;

- ветеранів праці – 8 звернень;

- учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, – 6 звернень;

- інших категорій – 2 звернення.

У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж звітного періоду порушено 1009 різноманітних питань, що на 383 менше аналогічного показника попереднього року (1392 питання).

Серед порушених найбільш актуальними були питання забезпечення соціального захисту, комунального господарства, екології та природних ресурсів.

При цьому провідне місце належить питанням соціального захисту – 736, або 72,9 відсотка від їх загальної кількості (за ІІ квартал 2018 року – 918, або 65,9 відсотка). Найбільше звернень з питань соціального захисту отримано від жителів м.Херсона (304 звернення) та Олешківського району (54 звернення). Зокрема, порушувалися такі питання:

- надання матеріальної допомоги (691 питання, або 93,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

- оформлення субсидій  (15 питань, або 2 відсотки).

Друге за актуальністю місце займають питання комунального господарства – 73, або 7,2 відсотка від загальної кількості порушених питань (за ІІ квартал 2018 року – 86, або 6,2 відсотка). Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (48 звернень).

Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:

- відключення електропостачання (15, або 20,5 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

- сплати заборгованості, а також щодо вартості та якості комунальних послуг (14, або 19,2 відсотка);

- будівництва та ремонту доріг (8 питань, або 10,9 відсотка).

На третьому місці за актуальністю перебувають питання екології та природних ресурсів – 21, або 2,1 відсотка від загальної кількості (за ІІ квартал 2018 року – 83 питання, або 6 відсотків). Найбільше звернень з цих питань надійшло від жителів м. Херсона (10 звернень).

Серед даної тематичної групи найчастіше порушувалися такі питання:

- забруднення навколишнього середовища (17 питань, або 80,9 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);

- ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій (2, або 9,5 відсотка).

Діяльність обласної державної адміністрації спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх опрацювання та вирішення порушених у них питань.

Результати розгляду звернень, які перебували на контролі в обласній державній адміністрації упродовж ІІ кварталу 2019 року, такі: вирішено позитивно 25 звернень, або 2,6 відсотка; надано роз’яснення по 810 зверненнях, або 85,2 відсотка; перенаправлено за належністю 8 звернень, або 0,8 відсотка; не підлягали розгляду 11 звернень, або 1,2 відсотка; повернуто автору 1 звернення, або 0,1 відсотка; залишено на контролі 96 звернень, або 10,1 відсотка.

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 04 березня 2019 року № 182 затверджено Порядок особистого прийому громадян посадовими особами Херсонської обласної державної адміністрації, який зареєстровано в Головному територіальному управлінні юстиції у Херсонській області.

Відповідно до вказаного Порядку упродовж звітного періоду організовано проведення 5 особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації, на яких прийнято 11 осіб, що порушили 9 питань. З метою оперативного розгляду проблемних питань до проведення зазначених прийомів залучаються керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних обласних служб і в обов’язковому порядку бере участь представник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації.

Протягом ІІ кварталу 2019 року начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації надано вичерпні консультації громадянам (38 та 420 відповідно) з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян».

Продовжено роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в обласній державній адміністрації. За квітень – червень 2019 року зазначену допомогу надано 9 громадянам.

Відповідно до затвердженого 28 грудня 2018 року за № 42/14 графіка заслухано особисті доповіді про стан роботи місцевих органів виконавчої влади зі зверненнями громадян голів Верхньорогачицької, Високопільської, Генічеської та Голопристанської районних державних адміністрацій. Додержання законодавства про звернення громадян перевірено в 6 структурних підрозділах обласної державної адміністрації на виконання графіка від 28 грудня 2018 року № 43/14 та в 9 районних державних адміністраціях згідно з графіком від 28 грудня 2018 року № 41/14.

З метою забезпечення відкритості діяльності органів державної влади, реалізації зрозумілої громадянам економічної та соціальної політики розроблено постійно діючу систему інформування населення області.

Упродовж звітного періоду за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників у прямий ефір вийшло 2 телепередачі, проведено 34 брифінги та 17 прес-конференцій.

Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі.

Корисні посилання