Навчальна поїздка «Інклюзивний простір. Практичні кроки»

26.12.2017 13:03:55

Головною метою соціального розвитку сучасного європейського суспільства є повага до людського розмаїття, встановлення принципів солідарності та безпеки, що забезпечує захист та повну інтеграцію у соціум усіх верств населення, у тому числі й осіб з особливими освітніми потребами.

Однією з таких форм навчання є інклюзивне навчання, як гнучка, індивідуалізована система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу за місцем проживання спільно з їх здоровими однолітками.

З метою формування практичних навичок організації інклюзивного навчання в закладах загальноосвітньої середньої освіти Верхньорогачицького району 21 грудня поточного року делегація педагогів району в складі 11 осіб на чолі з т.в.о. начальника відділу освіти районної державної адміністрації Аліною Пахомовою взяла участь у семінарі-практикумі «Організація інклюзивного середовища в загальноосвітньому навчальному закладі» на базі комунального закладу «Великолепетиський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів».

Під час поїздки освітяни району познайомилися з досвідом роботи колективу опорного закладу, відвідали кімнати фізичної реабілітації, логопеда-дефектолога, переглянули три уроки в 5- В класі з інклюзивним навчанням: урок зарубіжної літератури Шарль Перро «Попелюшка або Соболевий черевичок», образотворчого мистецтва «Ужиткова графіка», історії «Місця, де зберігають речові історичні джерела».

Учасники семінару з особливим інтересом сприйняли досвід вчителів-предметників та асистента вчителя, були вражені досягненнями дітей з особливими освітніми потребами, роботою на уроці за допомогою інтерактивної дошки на рівні звичайних учнів класу.

Окрім того, у ході теоретичної роботи семінару-практикуму обговорено питання щодо нормативно-правового забезпечення інклюзивного навчання в Україні; планування діяльності навчального закладу щодо впровадження інклюзивного навчання; організації та змісту корекційно-розвиткового супроводу дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною формою; особливостей оцінювання учнів з особливими освітніми потребами в умовах  закладу загальної середньої освіти тощо.

Корисні посилання