Інформаційна карта щодо процедури взяття на квартирний (кооперативний) облік

01.03.2016 14:45:43

Відповідно до статті 60 Житлового кодексу Української РСР Постановою Ради Міністрів Української РСР і Української Республіканської Ради Професійних Спілок від 11 грудня 1984 р. N 470 затверджені Правила обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР (далі – Правила).

КРОК ПЕРШИЙ:

Квартирний облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, здійснюється:
– у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.

–    на підприємствах, в установах, організаціях, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво.

Потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни:
–    які забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчим комітетом обласної, міської Рад народних депутатів разом з радами профспілок;
–    які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;
–    які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв’язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім’ї;
–    які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;
–    які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
–    які проживають у гуртожитках;
–    які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати).

КРОК ДРУГИЙ:

Документи, які подаються до виконавчого комітету Ради народних депутатів за місцем проживання громадян:
–    заява про взяття на квартирний облік (підписується членами сім’ї, які разом проживають);
–    довідка з місця проживання про склад сім’ї та прописку (форма 3), видана організацією, яка здійснює експлуатацію жилого будинку;
–    довідки про те, чи перебувають члени сім’ї на квартирному обліку за місцем роботи (у виконавчому комітеті місцевої Ради);
–    копію технічного паспорту квартири або копії сторінок технічного паспорту будинку;
–    громадяни, які беруться на облік на пільгових підставах або користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, вказують про це у заяві і подають відповідні документи.
–    копії паспорту (свідоцтва про народження) та ідентифікаційного коду всіх членів сім’ї;
–     інші документи при необхідності запитуються виконавчим комітетом місцевої Ради або адміністрацією підприємства, установи, організації

КРОК ТРЕТІЙ:

Рішення щодо взяття на квартирний облік повинно бути винесене у місячний строк з дня подання громадянином необхідних документів.
Громадяни, які перебувають на квартирному обліку проходять щорічну перереєстрацію, в ході якої перевіряються їх облікові дані.

КРОК ЧЕТВЕРТИЙ:

У першу чергу жилі приміщення надаються:
–    інвалідам Великої Вітчизняної  війни  і сім’ям воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняним до них у встановленому порядку особам.
–    учасникам бойових дій та учасникам війни.

Жиле приміщення надається громадянам у межах 13,65 кв.м жилої площі на одну особу, але не менше рівня середньої забезпеченості громадян жилою площею в даному населеному пункті (9 кв.м на одну особу). При цьому враховується жила площа у жилому будинку (квартирі), що перебуває у приватній власності громадян, якщо ними не використані житлові чеки.

Корисні посилання