Звіт про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації у IІ кварталі 2025 року (у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року)

Керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації відповідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про правовий режим воєнного стану», Указів Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» вживаються вичерпні заходи для забезпечення права на звернення мешканців області.

Упродовж ІІ кварталу 2025 року до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації надійшло 2 186 звернень громадян, порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень суттєво зменшилась, а саме в 1,5 раза (за ІІ квартал 2024 року зафіксовано 3 284 звернення), що зумовлено зменшенням звернень з питань матеріальної допомоги. При цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 2 547 громадян (у ІІ кварталі 2024 року – 3 633 громадянина), якими порушено 2 264 різноманітних питання (у ІІ кварталі 2024 року – 3 323 питання).

У ІІ кварталі 2025 року від мешканців Херсонської області до центральних органів влади направлено 32 звернення, у тому числі до Офісу Президента України – 8 звернень, до Кабінету Міністрів України – 9 звернень, до Верховної Ради України – 1 звернення, до міністерств – 14 звернень.

За типом більшість звернень надійшла листами – 2 042 звернення, електронною поштою – 144 звернення.

Повністю оновлено інформацію в розділі «Звернення громадян» на офіційному вебсайті Херсонської обласної державної (військової) адміністрації, актуалізовано всю інформацію для зручності громадян, функціонує форма електронного звернення, вказано всі актуальні електронні адреси та номери телефонів «гарячих ліній» структурних підрозділів Херсонської обласної державної (військової) адміністрації, районних державних (військових) адміністрацій для надання громадянам можливості безпечно направляти звернення безпосередньо до органів влади Херсонської області.

Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації звернення надходили від мешканців:

  • Херсонського району – 1 738, або 79,51% загальної кількості звернень  (у ІІ кварталі 2024 року зафіксовано 1 343 звернення); у тому числі м. Херсон – 1 488 (у ІІ кварталі 2024 року – 1 148 звернень);
  • Бериславського району – 270, або 12,35% (у ІІ кварталі 2024 року – 1 733 звернення);
  • Каховського району – 7, або 0,32% (у ІІ кварталі 2024 року – 19 звернень);
  • Генічеського району – 4, або 0,17% (у ІІ кварталі 2024 року – 7 звернень);
  • Скадовського району – 1, або 0,05% (у ІІ кварталі 2024 року – 14 звернень);
  • з інших областей України – 142, або 6,5% (у ІІ кварталі 2024 року – 84 звернення);
  • з-за кордону – 24, або 1,1 % (у ІІ кварталі 2024 року – 84 звернення).

Найбільше звернень надійшло від громадян, які наразі мешкають у місті Херсоні.

Із загальної кількості звернень, отриманих з-за кордону, у 15 порушено питання щодо надання довідки про неотримання допомоги на неповнолітніх дітей у Херсонській області для оформлення відповідної допомоги за їх фактичним місцем перебування (довідки направляються на вказані заявниками електронні адреси).

За видами протягом ІІ кварталу 2025 року отримано таку кількість звернень: 2 178 заяв, 6 скарг та 2 пропозиції.

У звітному періоді значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.

Залежно від вказаного у заявах соціального стану зареєстровано звернення від:

  • пенсіонерів – 1 148 (у 2024 році – 1 620);
  • працівників бюджетної сфери – 23 (у 2024 році – 15);
  • безробітних – 16 (у 2024 році – 3);
  • пенсіонерів із числа військовослужбовців – 5 (у 2024 році – 3);
  • робітників – 5 (у 2024 році – 1);
  • підприємців – 4 (у 2024 році – 1);
  • військовослужбовців – 2 (у 2024 році – 0);
  • державних службовців – 1 (у 2024 році – 0);
  • осіб, що позбавлені волі; осіб, воля яких обмежена, – 1 (у 2024 році – 0);
  • журналістів – 0 (у 2024 році –2);
  • не зазначено соціальний стан – 981 (у 2024 році – 1 639).

За категоріями авторів:

  • внутрішньо переміщені особи – 208 звернень (у 2024 році – 69);
  • особи з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 15 звернень (у 2024 році – 120);
  • особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни та учасники бойових дій – 10 звернень (у 2024 році – 0);
  • члени багатодітних сімей, одинокі матері – 4 звернення (у 2024 році – 4);
  • ветерани військової служби – 2 звернення (у 2024 році – 0);
  • учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 0 звернень (у 2024 році – 0);
  • дитина війни – 0 звернень (у 2024 році – 1);
  • ветерани праці – 0 звернень (у 2024 році – 3);
  • дитина – 0 звернень (у 2024 році – 2);
  • не зазначено категорію – 1 947 звернень (у 2024 році – 3 085).

З метою недопущення надання необґрунтованих відповідей та повторних звернень усі заяви громадян беруться на контроль. У ІІ кварталі 2025 року, як і у ІІ кварталі 2024 року, до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили.

За ознакою надходження опрацьовано: 2 169 первинних (у ІІ кварталі 2024 року – 3 228), 14 неодноразових (у ІІ кварталі 2024 року – 51) та 3 дублетних звернення (у ІІ кварталі 2024 року – 5).

Протягом звітного періоду надійшло 6 колективних звернень від 367 громадян (за ІІ квартал 2024 року – 10 колективних звернень від 359 громадян).

У зверненнях до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації громадянами порушено 2 264 різноманітних питання (за ІІ квартал 2024 року – 3 332 питання), серед яких стабільно найбільш актуальними були питання соціальної політики та соціального захисту населення, а саме:

  • соціальна політика, соціальний захист населення – 2 076, або 91,7%  загальної кількості порушених питань;
  • обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини – 58, або 2,6%;
  • діяльність органів місцевого самоврядування – 23, або 1,0%;
  • житлова політика – 17, або 0,8%;
  • сімейна та гендерна політика, захист прав дітей – 15, або 0,7%;
  • освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність – 14, або 0,6%;
  • комунальне господарство – 13, або 0,6%;
  • праця і заробітна плата – 10, або 0,4%;
  • культура та культурна спадщина, туризм – 7, або 0,3%;
  • охорона здоров’я – 5, або 0,2%;
  • інші – 21, або 0,9%

За інформацією Державної установи «Херсонський обласний контактний центр», протягом ІІ кварталу 2025 року опрацьовано 5 254 звернення (у ІІ кварталі 2024 року – 5 519 звернень), а саме:

  • 974 звернення надійшли з ДУ «Урядовий контактний центр» (у ІІ кварталі 2024 року – 1 039 звернень), на звітну дату залишено на контролі 80 звернень, на 894 надано відповіді (вирішено позитивно 272 питань, надано роз’яснення по 614 питаннях, взято до уваги 2 пропозиції, знято з розгляду 6 питань);
  • 4 280 звернень надійшли на телефонні номери «гарячої лінії» Херсонської обласної державної (військової) адміністрації (у ІІ кварталі 2024 року – 4 480 звернень), на звітну дату залишено на контролі 86 звернень, на 4 194 надано відповіді (вирішено позитивно 1 998 питань, надано роз’яснення щодо 2 196 питань).

На всі дзвінки громадян операторами надаються консультації, роз’яснення та довідкова інформація. Для інформування громадян про стан опрацювання порушених ними питань забезпечується зворотний зв’язок із заявниками.

Крім того, в усіх структурних підрозділах Херсонської обласної державної (військової) адміністрації, районних державних (військових) адміністрацій, військових адміністраціях населених пунктів Херсонської області прийом звернень здійснюється на електронні адреси, працюють «гарячі телефонні лінії».

З метою упорядкування проведення прийомів мешканців області розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 15 листопада 2023 року № 761 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації на період дії воєнного стану в Україні.

Цим документом визначено, що для забезпечення безпеки громадян, військового керівництва, працівників органів влади та інших установ, особисті прийоми керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації проводяться у телефонному режимі. Виїзні прийоми, зустрічі з громадянами відбуваються у ході робочих поїздок керівництва Херсонської обласної державної (військової) адміністрації.

Додатково, починаючи із 17 квітня 2025 року, запроваджено особисте спілкування мешканців області з керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації області через телефони «гарячої лінії» Державної установи «Херсонський обласний контактний центр». Станом на 30 червня 2025 року до керівництва обласної державної (військової) адміністрації звернулося 12 мешканців з різних питань. На 5 звернень керівництвом області надано вичерпні роз’яснення, 4 – вирішено позитивно, 1 – знято з розгляду заявником, 2 – на опрацюванні. Така практика дає можливість громадянам вирішувати свої нагальні питання та поспілкуватися безпосередньо з керівництвом області.

З виїздом за місцем проживання громадян керівниками структурних підрозділів Херсонської обласної державної (військової) адміністрації проведено зустрічі або, з урахуванням надзвичайно складної безпекової ситуації, організовано особисте спілкування по телефону з громадянами. Таким чином протягом звітного періоду опрацьовано і вирішено питання, порушені у 9 зверненнях.

Протягом ІІ кварталу 2025 року працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату Херсонської обласної державної адміністрації по телефону надано роз’яснення 232 громадянам.

Результати розгляду звернень, що перебували на контролі в Херсонській обласній державній (військовій) адміністрації упродовж ІІ кварталу 2025 року, такі:

  • вирішено позитивно 1 832 звернення, або 83,8% їх загальної кількості;
  • надано роз’яснення за 127 звернень, або 5,81%;
  • не підлягали розгляду 2 звернення, або 0,09%;
  • переслано за належністю 2 звернення, або 0,05%;
  • повернуто авторові 1 звернення, або 0,05%;
  • на звітну дату залишено на контролі 223 звернення, або 10,20%.

На офіційному вебсайті Херсонської обласної державної (військової) адміністрації щокварталу висвітлюються звіти про роботу із зверненнями громадян.

Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх розв’язання, задоволення законних прав та інтересів громадян є одним із пріоритетних завдань Херсонської обласної державної (військової) адміністрації.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux