За результатами аналізу проектів регуляторних актів про затвердження регламенту центру надання адміністративних послуг (внесення змін до нього), що надходять останнім часом до Державної регуляторної служби України, встановлено таке.
Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» регламент центру надання адміністративних послуг затверджується органом, який прийняв рішення про утворення центру у відповідності до Примірного регламенту, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 588 (далі – Примірний регламент).
20.08.2019 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 714 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 118 і від 01 серпня 2013 р. № 588» (далі – Постанова КМУ № 714), якою, серед іншого, передбачається внести зміни до Примірного регламенту.
Водночас, як доводить практика, переважна більшість розробників проектів регуляторних актів про затвердження регламенту центру надання адміністративних послуг, не враховують зміни, внесені Постановою КМУ № 714.
Зазначаємо, що такі проекти не узгоджуються з вимогами статті 5 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», згідно якої забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає, зокрема, недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються з чинними регуляторними актами.
Разом з тим звертаємо увагу розробників проектів, якими передбачається внести зміни до регламенту центру надання адміністративних послуг, виключно з метою приведення їх положень у відповідність до вимог Постанови КМУ № 714 – такі проекти можуть не містити норм регуляторного характеру, а їх прийняття не потребуватиме реалізації процедур, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Однак надати висновок Державної регуляторної служби України про відсутність у проекті норм регуляторного характеру, можливо лише після здійснення його всебічного аналізу.
Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 7 червня 2017 року № 394 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою скасовано державне регулювання цін на продовольчі товари та послуги на ринках.
Зокрема, з 1 липня 2017 року скасовується державне регулювання на ряд товарів і послуг, а саме:
п.3 - граничні рівні рентабельності та торговельні надбавки на дитяче харчування;
п.4 - розмір плати за послуги, які надаються медичними витверезниками при органах внутрішніх справ громадянам у нетверезому стані;
п.7 - тарифи на інвентаризацію нерухомого майна, на оформлення прав власності на об'єкти нерухомого майна та реєстрацію таких прав, при цьому розмір плати за виготовлення бланків та видачу свідоцтв про право власності на житлове (житлові) приміщення у гуртожитку не може перевищувати десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
п.28 - граничні розміри плати за послуги, що надаються у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів; граничні рівні цін, нормативи рентабельності (у розмірі не вище 20 відсотків) за надання в оренду торгових приміщень (площ), торговельно-технологічного та/або холодильного устаткування у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів;
п.29 - граничні торговельні (постачальницько-збутові) надбавки до оптової ціни виробника (митної вартості) на борошно, хліб, макаронні вироби, крупи, цукор, яловичину, свинину і м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметану, масло вершкове, олію соняшникову, яйця курячі не вище 15 відсотків без урахування витрат з їх транспортування у міжміському сполученні;
п.36 - граничні торговельні надбавки на рівні не вище 10 відсотків конкурсної ціни на м'ясо, реалізоване з державного резерву відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2005 р. N 266 (266-2005-п) «Про порядок реалізації м'яса з державного резерву»;
п.37 - граничні рівні рентабельності виробництва борошна пшеничного вищого, першого і другого сорту, борошна житнього обдирного, хліба вагою більш як 500 грамів з борошна пшеничного вищого, першого і другого сорту та їх суміші, борошна житнього та суміші борошна пшеничного та житнього простої рецептури (борошно, дріжджі, сіль, вода) без додавання цукру, жиру, інших наповнювачів, а також хліб і хлібобулочні вироби для діабетиків;
п.38 - оптово-відпускні ціни на борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, крупи гречані, яловичину, свинину, м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко коров'яче питне (пастеризоване, фасоване у плівку), сир, сметану, масло вершкове, яйця курячі, цукор, олію соняшникову шляхом декларування їх зміни;
п.40 - граничний розмір плати за проживання в гуртожитках (крім студентських гуртожитків) громадян України, осіб без громадянства та іноземців, які займають приміщення, що знаходяться у спільному користуванні кількох осіб, які не перебувають у сімейних відносинах;
п.41 - граничні рівні рентабельності пакування (фасування) продовольчих товарів, щодо яких запроваджено державне регулювання цін, без урахування вартості сировини не вище ніж 10 відсотків.
Разом з тим, визнано такими, що втратили чинність відповідні акти Кабінету Міністрів України, та внесено зміни до ряду постанов.
Головна мета цих змін – зниження адміністративного тиску на бізнес, усунення надмірного втручання держави в економічні процеси, розвиток конкуренції та дебюрократизація (дерегуляція) у сфері ціноутворення. Рішення Уряду спростить процедуру зміни цін залежно від цінових коливань ринку, що дозволить виробникам швидше реагувати на зміни кон’юктури.
Постанова КМУ від 07.06.2017 № 394
Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»