Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією протягом квітня – червня поточного року проводилася робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.
Усього протягом звітного періоду з метою розв’язання своїх проблем до обласної державної адміністрації звернулось 4045 осіб, зокрема шляхом подання 1363 особистих та колективних звернень, в яких порушено 1450 питань. На контроль взято 1348 звернень, або 98,9% від їх загальної кількості.
Підсумки ІІ кварталу 2016 року свідчать про збільшення на 608, або на 80,5%, загальної кількості звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації порівняно з аналогічним періодом 2015 року.
Кількість звернень від мешканців області, які надійшли до центральних органів влади, також дещо збільшилася, зокрема, до Верховної Ради України – на 7 звернень, або на 41,2%, Кабінету Міністрів України – на 3, або на 10,7% та Адміністрації Президента України – на 3, або на 4,8%.
Кількість листів від мешканців області збільшилася на 573, або на 78,4%. Забезпечено реалізацію конституційних прав громадян на письмове звернення.
З 1363 звернень отриманих у звітному періоді Херсонською обласною державною адміністрацією на 960 надано вичерпні роз’яснення, 157 питань вирішено позитивно, 213 залишено на контролі, 29 направлено за належністю.
У порівнянні з відповідним періодом 2015 року загальна кількість порушених питань у зверненнях збільшилась на 655, або на 82,4%. Насамперед, за актуальністю, це питання щодо соціального захисту – 955 (з них 908 надання матеріальної допомоги), комунального господарства – 75, аграрної політики і земельних відносин – 37 та охорони здоров’я – 34 питання.
У ході розгляду звернень та вирішення питань особлива увага приділяється також мешканцям області, які потребують соціального захисту та підтримки. Протягом звітного періоду до Херсонської обласної державної адміністрації надійшло від пільгової категорії громадян 447 звернень, а саме:
від інвалідів та учасників війни – 30 звернень,
від учасників бойових дій – 31,
від дітей війни – 64;
від ветеранів праці – 23,
від учасників ліквідації та осіб, що потерпіли від аварії на ЧАЕС – 27,
від багатодітних сімей – 20,
від одиноких матерів – 12,
від інвалідів І-ІІІ груп – 238,
інші – 2.
Звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни (3), що надійшли до обласної державної адміністрації у квітні – червні поточного року, знаходились на особливому контролі та розглянуті особисто головою обласної державної адміністрації, від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», звернення не надходили.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Херсонської обласної державної адміністрації надійшло від жителів таких міст області та районів:
м. Херсон (673, або 49,6 відсотка від загальної кількості звернень);
Олешківський район (114, або 8,4 відсотка);
Білозерський район (73, або 5,4 відсотка);
Скадовський район (53, або 3,9 відсотків);
м. Каховка (51, або 3,8 відсотка);
Найменше надійшло від мешканців Верхньорогачицького району – 3 звернення, Іванівського району – 9 звернень та Нижньосірогозького району – 10 звернень.
З 01 квітня по 30 червня 2016 року на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації звернулися 1370 мешканців області. По 650 зверненнях надано роз’яснення під час спілкування, 303 порушених питання вирішено позитивно. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення беруться на контроль.
Повторні та масові звернення до обласної державної адміністрації за звітний період не надходили. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 обласною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 24 дублетних та 86 неодноразових звернення. Крім того, опрацьовано 40 електронних звернень.
На веб-сайті обласної державної адміністрації розміщено інформацію про зміни у законодавстві щодо опрацювання електронних звернень та форму електронного звернення для заповнення громадянами.
Під час особистого та виїзного прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації протягом ІІ кварталу 2016 року прийнято 29 осіб, які порушили 16 питань. З метою оперативного розгляду проблемних питань до проведення зазначених прийомів залучаються керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних обласних служб і в обов’язковому порядку бере участь начальник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації.
Відповідно до графіка звітування голів районних державних адміністрацій з питань роботи із зверненнями громадян у 2016 році від 30 листопада 2015 року №70/14 поінформували голови Бериславської, Білозерської, Голопристанської, Скадовської та Чаплинської районних державних адміністрацій.
Протягом ІІ кварталу поточного року додержання законодавства про звернення громадян перевірено відповідно до затвердженого графіка від 30 листопада 2015 року за № 69/14 у шести районних державних адміністраціях. За результатами перевірок складено відповідні довідки, які надіслано районним державним адміністраціям для усунення виявлених недоліків.
Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності Херсонської обласної державної адміністрації.