Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.
Протягом IV кварталу 2016 року до обласної державної адміністрації надійшло 812 звернень, зокрема шляхом подання особистих (744) та колективних (68) звернень звернулися 3205 осіб. На контроль взято 784 звернення, або 96,6% від їх загальної кількості.
Підсумки IV кварталу 2016 року свідчать про збільшення на 218, або на 26,8%, загальної кількості звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації порівняно з аналогічним періодом 2015 року.
Письмових звернень від мешканців області протягом кварталу надійшло 479, через органи влади – 164, на особистих та виїзних прийомах отримано 48. На всі звернення авторам надано обґрунтовані відповіді згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян».
Всього громадянами порушено 919 питань, найбільше звернень від загальної кількості опрацьованих з питань: соціального захисту – 403, комунального господарства – 152, охорони здоров’я – 65, транспорту та зв’язку – 48, а також аграрної політики і земельних відносин – 38.
Найчастіше тематичній групі соціального захисту порушувалися питання щодо:
надання матеріальної допомоги – 299 питань;
оформлення субсидій – 44 питання.
На другому місці за актуальністю питання комунального господарства, а саме:
будівництва та ремонт доріг – 43 питання;
проблеми з енергозабезпеченням – 14 питань;
теплопостачання – 11 питань.
Третє місце за актуальністю посіли питання охорони здоров’я:
допомога у лікуванні, протезуванні – 21 питання;
безкоштовне забезпечення ліками – 17 питань
Звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни (10) та жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» (1), що надійшли до обласної державної адміністрації у жовтні-грудні 2016 року, знаходились на особливому контролі та розглянуті особисто головою обласної державної адміністрації.
Зверненням ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, приділяється особлива увага з метою вирішення порушених ними проблемних питань.
Протягом IV кварталу 2016 року від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, надійшло 216 звернень:
від інвалідів І-ІІІ груп – 106 звернень,
дітей війни – 31 звернення,
учасників війни та бойових дій – 25 звернень,
одиноких матерів – 14 звернень,
багатодітних сімей – 13 звернень,
від ветеранів праці – 11 звернень,
інвалідів Великої Вітчизняної війни – 10,
інші категорії – 6 звернень.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Херсонської обласної державної адміністрації надійшло від жителів таких міст області та районів:
м. Херсон – 467 звернення;
Білозерський район – 50 звернень;
Олешківський район – 31 звернення;
Скадовський район – 30 звернень;
м. Нова Каховка – 25 звернень;
Генічеський та Каланчацький райони по 23 звернення.
Найменше надійшло від мешканців Високопільського, Іванівського та Нижньосірогозького районів по 4 звернення.
Повторні звернення до обласної державної адміністрації за звітний період не надходили. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 обласною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 69 дублетних та 64 неодноразових звернення. Крім того, опрацьовано 65 електронних звернення. На веб-сайті обласної державної адміністрації розміщено інформацію про зміни у законодавстві щодо опрацювання електронних звернень та форму електронного звернення для заповнення громадянами.
Особистий прийом громадян, у тому числі виїзний керівництвом обласної державної адміністрації проводиться відповідно до графіка, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 23 травня 2016 року № 357. На ІV квартал 2016 року затверджено графік прийому громадян за місцем їх проживання керівництвом обласної державної адміністрації від 20 вересня 2016 року № 38/14 із визначенням населених пунктів. Під час особистого та виїзного прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації протягом IV кварталу 2016 року прийнято 178 осіб, з урахуванням колективних, які порушили 61 питання. З метою оперативного розгляду проблемних питань до проведення зазначених прийомів залучаються керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних обласних служб і в обов’язковому порядку бере участь керівник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації.
Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності Херсонської обласної державної адміністрації.