Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією протягом 2016 року проводилася робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися мешканцями області.
Усього протягом 2016 року з метою розв’язання своїх проблем до обласної державної адміністрації звернулись 16085 осіб, зокрема шляхом подання 4807 особистих та колективних звернень, в яких порушено 5162 питання. На контроль взято 4733 звернення, або 98,5% від їх загальної кількості.
Підсумки 2016 року свідчать про збільшення на 1556, або на 47,86%, загальної кількості звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації у порівнянні з 2015 роком.
У 2016 році через органи влади від мешканців області отримано 618 звернень, а саме: з Адміністрації Президента України – 281 звернення, із Кабінету Міністрів України – 174 звернення, з Верховної Ради України – 104 звернення та з інших центральних органів – 59 звернень.
Кількість звернень від мешканців області, які надійшли до центральних органів влади у порівнянні з 2015 роком збільшилася, зокрема до Верховної Ради України – на 32, або на 44,4%, до Кабінету Міністрів України – на 21, або на 13,7%, до Адміністрації Президента України надійшло 281 звернення, як і в 2015 році.
За 2016 рік від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, надійшло 1438 звернень. У порівнянні з показником 2015 року відбулося збільшення кількості звернень від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (29) у 4,8 разу, учасників війни (49) у 3,8 разу, ветеранів праці (71) у 3,1 разу, дітей війни (193) у 2,8 разу. Звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни та інвалідів війни (63) і від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» (3), що надійшли до обласної державної адміністрації у 2016 році, знаходились на особливому контролі та розглянуті особисто головою обласної державної адміністрації.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 обласною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 267 неодноразових, 162 дублетні та 27 масових звернень, 262 колективних звернення. Повторні звернення до обласної державної адміністрації за 2016 рік не надходили. Крім того, опрацьовано 210 електронних та 83 усні звернення.
Під час особистих (25) та виїзних (14) прийомів громадян головою обласної державної адміністрації, його першим заступником та заступниками протягом 2016 року прийнято 411 осіб, які порушили 179 питань.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Херсонської обласної державної адміністрації надійшло від жителів таких міст області та районів:
м. Херсон (2483, або 51,7 відсотка від загальної кількості звернень);
Цюрупинський район (337, або 7,0 відсотків);
Білозерський район (301, або 6,3 відсотка);
Скадовський район (165, або 3,4 відсотка);
м. Нова Каховка (150, або 3,1 відсотка);
м.Каховка (144, або 2,9 відсотка);
Каланчацький район (127, або 2,6 відсотка).
Найменше надійшло від мешканців Верхньорогачицького району – 28 звернень, Іванівського району – 37 звернень, та Нижньосірогозького району – 36 звернень.
У порівнянні з 2015 роком загальна кількість порушених у зверненнях питань збільшилась на 1695, або на 48,9%. Найбільше звернень від загальної кількості опрацьованих з наступних питань: надання матеріальної допомоги – 3270 (63,3%), комунального господарства – 426 (8,3%), охорони здоров’я – 202 (3,9%) та аграрної політики і земельних відносин – 144 (2,8%).
Найчастіше тематичній групі соціального захисту порушувалися питання щодо:
надання матеріальної допомоги (2898, або 88,6 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
оформлення субсидій (125, або 3,8 відсотка);
призначення, збільшення трудової, соціальної пенсії (38, або 1,2 відсотка).
На другому місці за актуальністю питання комунального господарства, а саме:
будівництва та ремонт доріг (75, що складає 17,6 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
проблеми з енергозабезпеченням (44, або 10,3 відсотка);
вартість житлово-комунальних послуг (25, або 5,9 відсотка);
водозабезпечення (23, або 5,4 відсотка).
Третє місце за актуальністю посіли питання охорони здоров’я:
допомога у лікуванні, протезування (57, або 28,2 відсотка від загальної кількості питань цієї тематики);
безкоштовне забезпечення ліками (39, або 19,3 відсотка);
діяльність медичних закладів та установ (35, або 17,3 відсотка).
З 4807 звернень отриманих у 2016 році Херсонською обласною державною адміністрацією на 3485 надано вичерпні роз’яснення, 995 питання вирішено позитивно, 170 залишено на контролі, 122 направлено за належністю, порушень термінів при опрацюванні звернень не було.
Продовжено роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в обласній державній адміністрації. Протягом 2016 року вказану допомогу надано 114 громадянам.
З метою виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» головою обласної державної адміністрації затверджено графік заслуховування особистих доповідей голів районних державних адміністрацій перед головою обласної державної адміністрації від 11.01.2017 № 2/14, графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах обласної державної адміністрації у І кварталі 2017 року від 11.01.2017 № 1/14 та графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян у районних державних адміністраціях у 2017 році від 11.01.2017 № 3/14, графік прийомів громадян чотири рази на місяць, у тому числі двох особистих та двох виїзних, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23 грудня 2016 року № 992 «Про графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом обласної державної адміністрації на 2017 рік», крім того головою обласної державної адміністрації затверджено перелік районів для проведення прийомів громадян за місцем їх проживання.
Систематично проводяться Дні контролю. Так, протягом звітного періоду обговорено додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян у 12 районних державних адміністраціях.
Обласна державна адміністрація працює над створенням умов для участі заявників у перевірці поданих ними звернень. Практикується розгляд звернень громадян відповідними комісіями та з виїздом на місце. Від мешканців області на адресу голови обласної державної адміністрації надійшло 16 листів з подяками.
Також для сприяння громадянам у вирішенні їхніх проблем протягом звітного періоду кожного місяця проводилися засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.
На «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації та телефони довіри з 01 січня по 30 грудня 2016 року звернулися 5554 мешканці області, що на 75% більше ніж у 2015 році. По 3861 зверненню надано роз’яснення під час спілкування, 1624 порушені питання вирішено позитивно. Також протягом звітного періоду надійшло 116 подяк. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення питання беруться на контроль.
Діяльність обласної державної адміністрації спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх опрацювання та вирішення порушених у зверненнях питань.