Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією протягом 2018 року проводилася робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися мешканцями області.
Усього протягом 2018 року з метою розв’язання своїх проблем до обласної державної адміністрації звернулися 15910 осіб, зокрема шляхом подання 4824 особистих та колективних звернень, в яких порушено 5123 питання. На контроль взято 4778 звернень, або 99,0% від їх загальної кількості. Із загальної кількості звернень, які надійшли протягом зазначеного періоду, 2004 (41,5%) вирішено позитивно.
Підсумки 2018 року свідчать про зменшення на 863, або на 15,2%, загальної кількості звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації у 2017 році. Кількість листів від мешканців області зменшилася на 863, або на 16,1%.
У звітному періоді через органи влади від мешканців області отримано 650 звернень, а саме: з Адміністрації Президента України – 229 звернень, із Кабінету Міністрів України – 172 звернення, з Верховної Ради України – 43 звернення та з інших центральних органів – 206 звернень. Зменшилася кількість звернень, які надійшли до Верховної Ради України, на 41, або на 48,8%, та до Кабінету Міністрів України – на 19 звернень, або на 9,9%. Однак кількість звернень від мешканців області, які надійшли до Адміністрації Президента України, збільшилася на 28, або на 13,9%.
За 2018 рік від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, надійшло 1466 звернень. У порівнянні з показником 2017 року відбулося збільшення кількості звернень від одиноких матерів у 2,5 разу (150). Разом з тим, зменшилася кількість звернень від інвалідів війни на 52,5% (29), учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – на 34,5% (19), учасників війни – на 31,9% (32), та дітей війни – на 31,6% (171).
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 обласною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 94. Повторні та масові звернення до обласної державної адміністрації у 2018 році не надходили. За ознакою надходження розглянуто 384 неодноразові та 140 дублетних звернень, опрацьовано 272 електронні та 24 усні звернення.
Під час особистого та виїзного прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації упродовж 2018 року прийнято 253 особи, які порушили 61 питання.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Херсонської обласної державної адміністрації надійшло від жителів таких міст області та районів:
м. Херсон (2626, або 54,4 відсотка від загальної кількості звернень);
Олешківський район (319, або 6,6 відсотків);
Білозерський район (252, або 5,2 відсотка);
м. Нова Каховка (218, або 4,5 відсотка);
Чаплинський район (175, або 3,6 відсотка).
Найменше надійшло від мешканців Нижньосірогозького району – 21 звернення, Високопільського району – 24 звернення та Нововоронцовського району – 26 звернень.
У порівнянні з відповідним періодом 2017 року загальна кількість порушених у зверненнях питань зменшилася на 789, або на 13,4%. Найбільше звернень від загальної кількості опрацьованих з наступних питань: надання матеріальної допомоги – 3141 (61,3%), комунального господарства – 345 (6,7%), екології та природних ресурсів – 190 (3,7%), охорони здоров’я – 122 (2,4%), транспорту і зв’язку – 116 (2,3%), аграрної політики і земельних відносин – 105 (2,0%).
З 4824 звернення отриманих протягом січня-грудня 2018 року Херсонською обласною державною адміністрацією на 2669 надано вичерпні роз’яснення, 2004 питання вирішено позитивно, 58 направлено за належністю, порушень термінів при опрацюванні звернень не було.
Відповідно до затвердженого графіка від 12 січня 2018 року № 1/14 під час нарад з головами районних державних адміністрацій та міськими головами міст обласного значення, що проводяться після засідань колегії обласної державної адміністрації, заслухано особисті доповіді голів 18 районних державних адміністрацій перед головою обласної державної адміністрації про стан роботи місцевих органів виконавчої влади зі зверненнями громадян. У всіх районних державних адміністраціях проаналізовано та перевірено діяльність спеціалістів, на яких покладено роботу із зверненнями громадян.
Обласна державна адміністрація працює над створенням умов для участі заявників у перевірці поданих ними звернень. Практикується розгляд звернень громадян відповідними комісіями та з виїздом на місце.
Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності Херсонської обласної державної адміністрації.