Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України стосовно роботи із зверненнями громадян, з метою вирішення важливих проблем окремої людини і суспільства в цілому обласною державною адміністрацією протягом ІІ кварталу 2018 року проводилася робота щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися мешканцями області.
Підсумки ІІ кварталу 2018 року свідчать про зменшення на 400, або на 23,4%, загальної кількості звернень, які надійшли на адресу обласної державної адміністрації порівняно з аналогічним періодом 2017 року. Кількість звернень від мешканців області, які надійшли до центральних органів влади, також зменшилася, зокрема, до Верховної Ради України – на 1, або на 7,7%, до Кабінету Міністрів України – на 3, або на 6,9%, та до Адміністрації Президента України – на 3, або на 6,4%.
У порівнянні з відповідним періодом 2017 року загальна кількість порушених у зверненнях питань зменшилася на 354, або на 20,3%. Найбільше звернень від загальної кількості опрацьованих з наступних питань: надання матеріальної допомоги – 840 (60,3%), комунального господарства – 86 (6,2%), екології та природних ресурсів 83 (5,9%), охорони здоров’я – 32 (2,3%), транспорту і зв’язку – 25 (1,8%).
Звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни та інвалідів війни (6) і жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» (1), що надійшли до обласної державної адміністрації у ІІ кварталі поточного року, знаходились на особливому контролі та розглянуті особисто головою обласної державної адміністрації.
Загалом упродовж квітня – червня 2018 року від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, надійшло 350 звернень. У порівнянні з аналогічним показником минулого року відбулося збільшення кількості звернень від одиноких матерів у 2,8 разу (58). Однак зменшилася кількість звернень від інвалідів Великої Вітчизняної війни та інвалідів війни в 2,6 разу (6), інвалідів І, ІІ та ІІІ груп – в 1,2 разу (183), дітей війни – в 1,4 разу (49).
Повторні та масові звернення до обласної державної адміністрації за звітний період не надходили. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №858 обласною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 94. Так, за ознакою надходження розглянуто 30 дублетних та 102 неодноразові звернення. Крім того, опрацьовано 68 електронних звернень. На веб-сайті обласної державної адміністрації розміщено інформацію про законодавство щодо опрацювання електронних звернень та форму електронного звернення для заповнення громадянами.
Діяльність обласної державної адміністрації спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх опрацювання та вирішення порушених у них питань. Для участі заявників у перевірці питань, порушених ними у зверненнях, відповідно до чинного законодавства створено належні умови.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 27 червня 2018 року № 546 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом обласної державної адміністрації на друге півріччя 2018 року. Протягом ІІ кварталу 2018 року під час особистого та виїзного прийомів громадян керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 8 осіб, якими порушено 8 питань.
Усього протягом квітня – червня 2018 року з метою розв’язання своїх проблем до обласної державної адміністрації звернулися 2110 осіб, зокрема шляхом подання 1307 особистих та колективних звернень, в яких порушено 1392 питання. На контроль взято 1293 звернення, або 98,9%. Із загальної кількості звернень, які надійшли протягом зазначеного періоду, 73 (5,6%) вирішено позитивно. Також позитивно вирішено 38 (57,6%) із 66 звернень, в яких порушено питання ліквідації стихійного сміттєзвалища.
Протягом звітного періоду відповідно до затвердженого графіка від 12 січня 2018 року № 1/14 заслухано особисті доповіді голів Великолепетиської, Великоолександрівської, Верхньорогачицької, Високопільської, Генічеської та Голопристанської районних державних адміністрацій перед головою обласної державної адміністрації про стан роботи місцевих органів виконавчої влади зі зверненнями громадян.
Додержання законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах обласної державної адміністрації у 2018 році відповідно до затвердженого графіка від 12 січня 2018 року № 3/14 перевірено в Департаментах обласної державної адміністрації: охорони здоров’я; житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу; екології та природних ресурсів; інвестиційної та промислової політики; з питань цивільного захисту та оборонної роботи; будівництва та розвитку інфраструктури; культури, туризму та курортів; освіти, науки та молоді.
Упродовж звітного періоду 93 громадянам начальником відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації надано роз’яснення щодо вимог Закону України «Про звернення громадян». Усі порушені питання опрацьовано та проведено вичерпні консультації.
Від мешканців області на адресу керівництва обласної державної адміністрації надійшло 9 листів з подяками.
Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності Херсонської обласної державної адміністрації.