Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України стосовно роботи із зверненнями громадян, з метою вирішення важливих проблем окремої людини і суспільства в цілому обласною державною адміністрацією протягом ІІІ кварталу 2018 року проводилася робота щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися мешканцями області.
Усього протягом липня – вересня 2018 року з метою розв’язання своїх проблем до обласної державної адміністрації звернулися 6475 осіб, зокрема шляхом подання 913 особистих та колективних звернень, в яких порушено 977 питань. На контроль взято 900 звернень, або 98,6%.
Із загальної кількості звернень 612 надійшло поштою, 148 через органи влади, 70 надійшло від інших органів, установ, організацій та 80 на електронну адресу обласної державної адміністрації, на які авторам надано обґрунтовані відповіді згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян».
У ІІІ кварталі 2018 року через органи влади від мешканців області отримано 148 звернень, а саме: з Адміністрації Президента України – 59 звернень, із Кабінету Міністрів України – 49 звернень, з Верховної Ради України – 7 звернень та з інших центральних органів – 33 звернення.
У ході розгляду звернень та вирішення питань особлива увага приділяється також мешканцям області, які потребують соціального захисту та підтримки. Протягом звітного періоду до Херсонської обласної державної адміністрації надійшло від пільгової категорії громадян 228 звернень, а саме:
від інвалідів та учасників війни – 12 звернень,
жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» -1,
від учасників бойових дій – 16,
від дітей війни – 24,
від ветеранів праці –7,
від учасників ліквідації та осіб, що потерпіли від аварії на ЧАЕС – 2,
від багатодітних сімей – 7,
від одиноких матерів – 34,
від інвалідів І-ІІІ груп – 125.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 обласною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 91 неодноразове, 51 дублетне звернення, повторні звернення до обласної державної адміністрації не надходили. На веб-сайті обласної державної адміністрації розміщено інформацію про законодавство щодо опрацювання електронних звернень та форму електронного звернення для заповнення громадянами.
За ІІІ квартал 2018 року від громадян надійшло 38 колективних звернень, 3 анонімних звернення.
Для сприяння громадянам у вирішенні їх проблем протягом звітного періоду кожного місяця проводилися засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.
Протягом звітного періоду відповідно до затвердженого графіка від 12 січня 2018 року № 1/14 заслухано особисті доповіді голів Горностаївської та Іванівської районних державних адміністрацій перед головою обласної державної адміністрації про стан роботи місцевих органів виконавчої влади зі зверненнями громадян під час нарад з головами районних державних адміністрацій та міськими головами міст обласного значення, що проводяться після засідань колегії обласної державної адміністрації.
Питання про стан роботи із зверненнями громадян двічі на рік розглядається на засіданнях колегії обласної державної адміністрації. Так, підсумки першого півріччя 2018 року обговорено на плановому засіданні колегії в липні поточного року та видано відповідне розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23 липня 2018 року № 592.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду найбільше звернень до Херсонської обласної державної адміністрації надійшло від жителів таких міст області та районів:
м. Херсон (488 або 53,5 відсотка від загальної кількості звернень);
Цюрупинський район (48 або 5,3 відсотка);
Білозерський район (44 або 4,8 відсотка);
м. Нова Каховка (38 або 4,2 відсотків);
Чаплинський район (37 або 4,1 відсотка).
Найменше надійшло від мешканців Нововоронцовського – 5 звернень Верхньорогачицького, Горностаївського, Нижньосірогозького та Новотроїцького районів – по 7 звернень.
У зверненнях до Херсонської обласної державної адміністрації протягом ІІІ кварталу 2018 року громадяни порушили 977 різноманітних питань.
Насамперед, за актуальністю, це питання щодо соціального захисту - 573, комунального господарства – 82 та екологія та природні ресурси – 42.
Найчастіше тематичній групі соціального захисту порушувалися питання щодо:
надання матеріальної допомоги (486 або 84,8 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
оформлення субсидій (22 або 3,8 відсотків);
виплата допомог для різних категорій громадян (13 або 2,3 відсотка);
на другому місці за актуальністю питання комунального господарства, а саме:
будівництво та ремонт доріг (18 питань, або що складає 21,9 відсотків від загальної кількості питань даної тематики);
вартість та якість житлово-комунальних послуг (12 або 14,6 відсотків);
проблеми з енергозабезпеченням (10 або 12,2 відсотка).
третє місце за актуальністю посіли питання екології та природних ресурсів, а саме питання забруднення навколишнього середовища 33 питання, або 78,6 відсотків від загальної кількості питань цієї тематики.
Із 913 звернень отриманих у ІІІ кварталі 2018 року Херсонською обласною державною адміністрацією на 777 надано вичерпні роз’яснення, 42 вирішено позитивно, 77 залишено на контролі, 17 направлено за належністю.
Обласна державна адміністрація працює над створенням умов для участі заявників у перевірці поданих ними звернень. Практикується розгляд звернень громадян відповідними комісіями та з виїздом на місце.
Організація роботи зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності Херсонської обласної державної адміністрації.