Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою розв’язання важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.
Так, протягом ІІ кварталу 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 904 звернення громадян (за ІІ квартал 2020 року – 734 звернення), при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 2008 громадян (за ІІ квартал 2020 року – 2137 громадян), якими порушено 971 різноманітне питання (за І квартал 2020 року – 790 питань).
Із загальної кількості звернень 736 (81,4%) надійшли поштою, 157 (17,4%) – засобами електронного зв’язку та 11 (1,2%) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.
Від мешканців області до центральних органів влади направлено 98 звернень, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 7 звернень, до Верховної Ради України – 8 звернень, до Офісу Президента України – 41 звернення, до міністерств – 42 звернення.
Слід зазначити, що згідно з Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів» у Херсонській області утворено 5 районів.
Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду звернення надходили від жителів районів у такій кількості:
Бериславського району – 67 звернень;
Генічеського району – 61 звернення;
Каховського району – 136 звернень;
Скадовського району – 65 звернень;
Херсонського району – 546 звернень (у тому числі 417 звернень від мешканців м. Херсона).
У ІІ кварталі 2021 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано 775 первинних, 109 неодноразових, 20 дублетних звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 28 колективних звернень громадян, що складає 3,1% від загальної кількості звернень за цей період.
Певна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, зокрема за категоріями авторів – 190 звернень, а саме від:
осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 119 звернень;
осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій – 33 звернення;
дітей війни – 12 звернень;
членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 15 звернень;
ветеранів праці – 7 звернень;
учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, – 4 звернення.
Усі звернення розглянуто та надано допомогу у вирішенні питань, що хвилюють громадян.
У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж звітного періоду порушено 971 різноманітне питання. Серед порушених найбільш актуальними були питання забезпечення соціального захисту, комунального господарства, аграрної політики та земельних відносин.
При цьому провідне місце належить питанням соціального захисту – 609, або 62,7% від загальної кількості порушених питань. Зокрема, порушувалися такі питання:
надання матеріальної допомоги – 555 питань, або 91,1% від загальної кількості питань даної тематики;
виплата соціальних допомог – 20 питань, або 3,3%;
оформлення субсидій – 8 питань, або 1,4%.
За підсумками засідань обласної комісії з питань надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям Херсонської області, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин, протягом ІІ кварталу 2021 року матеріальну допомогу отримали 742 особи.
Друге за актуальністю місце займають питання комунального господарства – 56, або 5,8% від загальної кількості порушених питань. Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:
будівництва та ремонту доріг – 10 питань, або 17,8% від загальної кількості питань даної тематики;
електропостачання – 7 питань, або 12,5%;
якості та вартості комунальних послуг – 6 питань, або 10,7%.
На третьому місці за актуальністю питання аграрної політики та земельних відносин – 34, або 3,5% від загальної кількості порушених питань. Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:
оформлення права власності на земельні ділянки – 12 питань, або 35,3% від загальної кількості питань даної тематики;
землекористування у сільській місцевості – 9 питань, або 26,5%.
Діяльність обласної державної адміністрації спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх опрацювання та вирішення порушених у них питань.
Результати розгляду звернень, які перебували на контролі в обласній державній адміністрації упродовж ІІ кварталу 2021 року, такі: вирішено позитивно 161 звернення, або 17,8%; надано роз’яснення по 580 зверненнях, або 64,2%; перенаправлено за належністю 21 звернення, або 2,3%; не підлягали розгляду16 звернень, або 1,8%; повернуто авторам 1 звернення, або 0,1%; на звітну дату залишено на контролі 125 звернень, або 13,8%.
Упродовж квітня – червня 2021 року за результатами проведених керівництвом обласної державної адміністрації прийомів 28 громадян зареєстровано 11 звернень. Прийоми проводилися з дотриманням усіх карантинних вимог.
Протягом звітного періоду начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації надано вичерпні консультації громадянам (75 та 133 відповідно) з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян».
У період з 01 квітня по 30 червня 2021 року на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації звернулися 2459 мешканців області. По 1032 зверненнях надано роз’яснення під час спілкування, 1088 порушених питань вирішено позитивно. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення беруться на контроль. За сприяння у розв’язанні порушених проблем від заявників отримано 92 подяки.
Продовжено роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в обласній державній адміністрації. Протягом квітня – червня 2021 року зазначену допомогу надано 5 громадянам.
З метою забезпечення відкритості діяльності органів державної влади, реалізації зрозумілої громадянам економічної та соціальної політики розроблено постійно діючу систему інформування населення області.
Так, упродовж ІІ кварталу 2021 року за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників у прямий ефір вийшло 14 телепередач і радіоефірів та проведено 29 брифінгів. Також проводилися онлайн-брифінги за участю керівництва області та представників регіональної комісії з питань ТЕБ та НС щодо заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції у Херсонській області.
Крім того, забезпечується систематичне висвітлення на вебсайті обласної державної адміністрації узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян та інформаційно-аналітичний звіт дублюється на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.
Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі обласної державної адміністрації.