Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою розв’язання важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.
Так, протягом ІV кварталу 2021 року до обласної державної адміністрації надійшло 610 звернень громадян (за ІV квартал 2020 року – 560 звернень), при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 1969 громадян (за ІV квартал 2020 року – 1030 громадян), якими порушено 660 різноманітних питань (за ІV квартал 2020 року – 607 питань).
Із загальної кількості звернень 462 (75,7%) надійшли поштою, 135 (22,1%) – засобами електронного зв’язку та 13 (2,2%) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.
Від мешканців області до центральних органів влади направлено 84 звернення, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 5 звернень, до Верховної Ради України – 5 звернень, до Офісу Президента України – 45 звернень, до міністерств – 29 звернень.
Слід зазначити, що згідно з Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів» у Херсонській області утворено 5 районів.
Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду звернення надходили від жителів районів у такій кількості:
Бериславського району – 69 звернень;
Генічеського району – 41 звернення;
Каховського району – 104 звернення;
Скадовського району – 52 звернення;
Херсонського району – 311 звернень (в тому числі 239 звернень від мешканців м. Херсона).
У ІV кварталі 2021 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано 460 первинних, 145 неодноразових та 5 дублетних звернень.
До обласної державної адміністрації надійшло 40 колективних звернень громадян, що складає 6,6 % від загальної кількості звернень за цей період.
Значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, – 127 звернень, або 20,8%, зокрема за категоріями авторів, від:
осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 75 звернень;
осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій, ветеранів військової служби – 19 звернень;
дітей війни – 8 звернень;
членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 13 звернень;
ветеранів праці – 5 звернень;
учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 7 звернень.
У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж ІV кварталу 2021 року порушено 660 різноманітних питань. Серед порушених найбільш актуальними були питання: надання матеріальної допомоги на лікування, будівництва і ремонту доріг та охорона здоров’я.
При цьому провідне місце належить питанням соціальної політики, а саме соціального захисту населення – 381, або 57,7% від загальної кількості. Зокрема, порушувалися такі питання:
надання матеріальної допомоги (339 питань, або 89% від загальної кількості питань даної тематики).
Друге за актуальністю місце займають питання комунального господарства – 64, або 9,7% від загальної кількості порушених питань. Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:
будівництва та ремонту доріг (12 питань, або 18,8% від загальної кількості питань даної тематики);
сплата заборгованості за комунальні послуги (7, або 10,9% від загальної кількості питань цієї тематики).
Третє за актуальністю місце займають питання охорони здоров’я – 33, або 5% від загальної кількості порушених питань. Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:
діяльності медичних закладів та установ (5, або 15,2% від загальної кількості питань даної тематики);
надання допомоги у лікуванні, протезуванні (5, або 15,2% від загальної кількості питань даної тематики).
Результати розгляду звернень, що перебували на контролі обласної державної адміністрації упродовж ІV кварталу 2021 року, такі: вирішено позитивно 163 звернення, або 26,7%; надано роз’яснення по 398 зверненнях, або 65,3%; перенаправлено за належністю 11 звернень, або 1,8%; не підлягали розгляду 5 звернень, або 0,8%; на звітну дату залишено на контролі 33 звернення, або 5,4%.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 09 серпня 2021 року № 665 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської обласної державної адміністрації на 2021 рік. Упродовж жовтня – грудня 2021 року керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 82 особи, що надали 13 звернень. Зустрічі проводилися з дотриманням вимог по запобіганню поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Протягом ІV кварталу 2021 року начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації надано вичерпні консультації громадянам (77 та 66 відповідно) з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян».
Продовжено роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в обласній державній адміністрації. Протягом жовтня – грудня 2021 року зазначену допомогу надано 10 громадянам.
Протягом ІV кварталу 2021 року за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників у прямий ефір вийшло 9 телеефірів, 8 радіоефірів, проведено 28 брифінгів та на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації опубліковано 996 новин та анонсів.
Також щодня проводяться онлайн-брифінги за участю керівництва області, Департаменту здоров’я обласної державної адміністрації та регіональної комісії з питань ТЕБ та НС щодо заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції в Херсонській області.
Починаючи з 01 жовтня по 31 грудня 2021 року на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації звернулися 3791 мешканець області. По 1984 зверненнях надано роз’яснення під час спілкування, 1424 порушених питань вирішено позитивно. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення беруться на контроль. За сприяння у розв’язанні порушених проблем від заявників отримано 77 подяк.
На вебсайті обласної державної адміністрації систематично забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян, крім того інформаційно-аналітичний звіт дублюється на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.
Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі обласної державної адміністрації.