Звіт про роботу із зверненнями громадян, які надійшли до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації у IІІ кварталі 2025 року
(у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року)
Керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації відповідно до законів України «Про звернення громадян», «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» вживаються вичерпні заходи для забезпечення права на звернення мешканців області.
Упродовж ІІІ кварталу 2025 року до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації надійшло 1 678 звернень громадян, порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень суттєво зменшилась, а саме в 1,96 рази (за ІІІ квартал 2024 року зафіксовано 3 291 звернення), що зумовлено зменшенням звернень з питань надання матеріальної допомоги. При цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 2 212 громадян (у ІІІ кварталі 2024 року – 3 782 громадянина), якими порушено 1 925 різноманітних питань (у ІІІ кварталі 2024 року – 3 362 питання).
У ІІІ кварталі 2025 року від мешканців Херсонської області до центральних органів влади направлено 108 звернень, у тому числі до Офісу Президента України – 69 звернень, до Кабінету Міністрів України – 8 звернень, до Верховної Ради України – 4 звернення, до міністерств – 27 звернень.
За типом більшість звернень надійшло листами, це – 1 458 звернень, електронною поштою – 220 звернень.
Як свідчить аналіз надходження звернень громадян за територіальною ознакою, протягом звітного періоду до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації звернення надходили від мешканців:
• Херсонського району – 1 254, або 74,7% загальної кількості звернень(у ІІІ кварталі 2024 року зафіксовано 2 755 звернень); у тому числі м. Херсон – 1 036 (у ІІІ кварталі 2024 року – 2 488 звернень);
• Бериславського району – 176, або 10,5% (у ІІІ кварталі 2024 року – 322 звернення);
• Каховського району – 7, або 0,4% (у ІІІ кварталі 2024 року – 14 звернень);
• Генічеського району – 4, або 0,3% (у ІІІ кварталі 2024 року – 3 звернення);
• Скадовського району – 5, або 0,3% (у ІІІ кварталі 2024 року – 9 звернень);
• з інших областей України – 210, або 12,5% (у ІІІ кварталі 2024 року – 124 звернення);
• з-за кордону – 22, або 1,3 % (у ІІІ кварталі 2024 року – 63 звернення).
Найбільше звернень надійшло від громадян, які наразі мешкають у місті Херсоні.
За видами, протягом ІІІ кварталу 2025 року отримано таку кількість звернень: 1 658 заяв, 17 скарг та 3 пропозиції.
У звітному періоді значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
Залежно від вказаного у заявах соціального стану зареєстровано звернення від:
- пенсіонерів – 712 (у 2024 році – 1 622);
- працівників бюджетної сфери – 30 (у 2024 році – 5);
- безробітних – 11 (у 2024 році – 3);
- пенсіонерів із числа військовослужбовців – 1 (у 2024 році – 1);
- робітників – 7 (у 2024 році – 5);
- підприємців – 3 (у 2024 році – 5);
- військовослужбовців – 3 (у 2024 році – 9);
- державних службовців – 0 (у 2024 році – 1);
- осіб, що позбавлені волі; осіб, воля яких обмежена, – 5 (у 2024 році – 0);
- журналістів – 0 (у 2024 році –2);
- не зазначено соціальний стан – 906 (у 2024 році – 1 638).
За категоріями авторів:
- внутрішньо переміщені особи – 280 звернень (у 2024 році – 159);
- особи з інвалідністю І, ІІІ і ІІІІ груп – 10 звернень (у 2024 році – 44);
- особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни та учасники бойових дій – 2 звернення (у 2024 році – 0);
- члени багатодітних сімей, одинокі матері – 3 звернення (у 2024 році – 1);
- учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1 звернення (у 2024 році – 0);
- дитина війни – 0 звернень (у 2024 році – 1);
- ветерани праці – 1 звернення (у 2024 році – 2);
- не зазначено категорію – 1 381 звернення (у 2024 році – 3 084).
З метою недопущення надання необґрунтованих відповідей та повторних звернень усі заяви громадян беруться на контроль. У ІІІ кварталі 2025 року, як і у ІІІ кварталі 2024 року, до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили.
За ознакою надходження опрацьовано: 1 648 первинних (у ІІІ кварталі 2024 року – 3 234), 26 неодноразових (у ІІІ кварталі 2024 року – 52) та 4 дублетних звернення (у ІІІ кварталі 2024 року – 5).
Протягом звітного періоду надійшло 16 колективних звернень від 550 громадян (за ІІІ квартал 2024 року – 16 колективних звернень від 507 громадян).
У зверненнях до Херсонської обласної державної (військової) адміністрації громадянами порушено 1 925 різноманітних питань (за ІІІ квартал 2024 року – 3 362 питання), серед яких стабільно найбільш актуальними були питання соціальної політики та соціального захисту населення, а саме:
• соціальна політика, соціальний захист населення – 1 354, або 70,34% загальної кількості порушених питань;
• сімейна та гендерна політика, захист прав дітей – 114, або 5,92%;
• обороноздатність, суверенітет, міждержавні і міжнаціональні відносини – 110, або 5,71%;
• комунальне господарство – 82, або 4,26%;
• діяльність місцевих органів виконавчої влади – 72, або 3,74%;
• діяльність органів місцевого самоврядування – 55, або 2,86%;
• житлова політика – 28, або 1,45%;
• праця і заробітна плата – 19, або 0,99%;
• охорона здоров’я – 17, або 0,88%;
• освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність – 14, або 0,73%;
• інші – 60, або 3,12%
За інформацією Державної установи «Херсонський обласний контактний центр», протягом ІІІ кварталу 2025 року опрацьовано 6 418 звернень (у ІІІ кварталі 2024 року – 7 720), а саме:
517 звернень надійшли з ДУ «Урядовий контактний центр» (у ІІІ кварталі 2024 року – 1 614), на звітну дату залишено на контролі 52 звернення, на 465 надано відповіді (вирішено позитивно - 71, дано роз’яснення – 384, прийнято до уваги – 4 та знято з розгляду - 6);
5 901 звернення надійшло на телефонні номери «гарячої лінії» Херсонської обласної державної (військової) адміністрації (у ІІІ кварталі 2024 року - 6 106), на звітну дату залишено на контролі 150 звернень, на 5 751 надано відповіді (вирішено позитивно - 1 672, дано роз’яснення – 3 947, знято з розгляду – 123, прийнято до уваги - 9).
На всі дзвінки громадян операторами надаються консультації, роз’яснення та довідкова інформація. Для інформування громадян про стан опрацювання порушених ними питань забезпечується зворотний зв’язок із заявниками.
Крім того, в усіх структурних підрозділах Херсонської обласної державної (військової) адміністрації, районних державних (військових) адміністрацій, військових адміністраціях населених пунктів Херсонської області прийом звернень здійснюється на електронні адреси, працюють «гарячі телефонні лінії».
Повністю оновлено інформацію в розділі «Звернення громадян» на новому офіційному вебсайті Херсонської обласної державної (військової) адміністрації, актуалізовано всю інформацію для зручності громадян, функціонує форма електронного звернення, вказано всі актуальні електронні адреси та номери телефонів «гарячих ліній» структурних підрозділів Херсонської обласної державної (військової) адміністрації, районних державних (військових) адміністрацій та міських, селищних, сільських військових адміністрацій для надання громадянам можливості безпечно направляти звернення безпосередньо до органів влади Херсонської області.
З метою упорядкування проведення прийомів мешканців області розпорядженням начальника Херсонської обласної військової адміністрації від 18 вересня 2025 №485 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації на період дії воєнного стану в Україні.
Цим документом визначено, що для забезпечення безпеки громадян, військового керівництва, працівників органів влади та інших установ, особисті прийоми керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації проводяться у телефонному режимі. Виїзні прийоми, зустрічі з громадянами відбуваються у ході робочих поїздок керівництва Херсонської обласної державної (військової) адміністрації.
Додатково, починаючи із 17 квітня 2025 року, запроваджено особисте спілкування мешканців області з керівництвом Херсонської обласної державної (військової) адміністрації області через телефони «гарячої лінії» Державної установи «Херсонський обласний контактний центр». Протягом ІІІ кварталу 2025 року до керівництва обласної державної (військової) адміністрації звернулося 17 мешканців з різних питань. На 11 звернень керівництвом області надано вичерпні роз’яснення, 3 – вирішено позитивно, 3 – на опрацюванні. Така практика дає можливість громадянам вирішувати свої нагальні питання та поспілкуватися безпосередньо з керівництвом області.
Протягом ІІІ кварталу 2025 року працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату Херсонської обласної державної адміністрації по телефону надано роз’яснення 212 громадянам.
Результати розгляду звернень, що перебували на контролі в Херсонській обласній державній (військовій) адміністрації упродовж ІІІ кварталу 2025 року, такі:
На офіційному вебсайті Херсонської обласної державної (військової) адміністрації щокварталу висвітлюються звіти про роботу із зверненнями громадян.
Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх розв’язання, задоволення законних прав та інтересів громадян є одним із пріоритетних завдань Херсонської обласної державної (військової) адміністрації.