Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою розв’язання важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.
Так, протягом ІV кварталу 2020 року до обласної державної адміністрації надійшло 560 звернень громадян, при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 1030 громадян, якими порушено 607 різноманітних питань. Із загальної кількості звернень 352 (62,9%) надійшли поштою, 168 (30%) – засобами електронного зв’язку та 40 (7,1%) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.
Від мешканців області до центральних органів влади направлено 96 звернень, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 8 звернень, до Верховної Ради України – 7 звернень, до Офісу Президента України – 42 звернення, до міністерств – 39 звернень.
Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду найбільше звернень надійшло від жителів таких районів та міст області:
- м. Херсон (297, або 51,2% від загальної кількості звернень);
- Білозерський район (37, або 5,2%);
- Олешківський район (26, або 4,6%);
- Чаплинський район (24, або 4,5%).
Найменше звернень отримано від мешканців Високопільського та Великоолександрівського районі – по 2, Іванівського району – 3, Горностаївського та Нижньосірогозького районів – по 4.
У ІV кварталі 2020 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано 443 первинних, 111 неодноразових та 6 дублетних звернень.
До обласної державної адміністрації надійшло 17 колективних звернень громадян, що складає 3% від загальної кількості звернень за цей період.
Значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, – 119 звернень, або 21,3%, зокрема за категоріями авторів, від:
- осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 67 звернень;
- осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій, ветеранів військової служби – 19 звернень;
- дітей війни – 11 звернень;
- членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 11 звернень;
- ветеранів праці – 7 звернень;
- учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, – 4 звернення.
У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж ІV кварталу 2020 року порушено 607 різноманітних питань. Серед порушених найбільш актуальними були питання: надання матеріальної допомоги, будівництва і ремонту доріг та забруднення навколишнього середовища.
При цьому провідне місце належить питанням соціальної політики, а саме соціального захисту населення – 249, або 41% від загальної кількості. Найбільше звернень з питань соціального захисту отримано від жителів м.Херсона (121 звернення) та Білозерського району (25 звернень). Зокрема, порушувалися такі питання:
- надання матеріальної допомоги (200 питань, або 80,3% від загальної кількості питань даної тематики);
- виплата допомог (10 питань, або 4% від загальної кількості питань цієї тематики).
За підсумками засідань обласної комісії з питань надання одноразової матеріальної допомоги мешканцям Херсонської області, які опинилися у скрутному становищі внаслідок непередбачених обставин, протягом 2020 року матеріальну допомогу виділено 1362 особам.
Друге за актуальністю місце займають питання комунального господарства – 75, або 12,4% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло від жителів м.Херсона (40 звернень). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:
- будівництва та ремонту доріг (20 питань, або 26,7% від загальної кількості питань даної тематики);
- відключення електропостачання (11, або 14,7% від загальної кількості питань цієї тематики).
Третє за актуальністю місце займають питання екології та природних ресурсів – 47, або 7,7% від загальної кількості порушених питань. Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (40 звернень). Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо забруднення навколишнього середовища (42, або 89,4% від загальної кількості питань даної тематики).
Результати розгляду звернень, що перебували на контролі обласної державної адміністрації упродовж ІV кварталу 2020 року, такі: вирішено позитивно 60 звернень, або 10,7%; надано роз’яснення по 454 зверненнях, або 81,2%; перенаправлено за належністю 7 звернень, або 1,2%; не підлягали розгляду 4 звернень, або 0,7%; повернуто авторові 1 звернення, або 0,2%; на звітну дату залишено на контролі 34 звернення, або 6%.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 25 травня 2020 року № 413 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської обласної державної адміністрації на 2020 рік. Упродовж жовтня – грудня 2020 року керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 67 осіб, що надали 40 звернень. Зустрічі проводилися з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами).
Протягом ІV кварталу 2020 року начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації надано вичерпні консультації громадянам (50 та 19 відповідно) з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян»
Протягом ІV кварталу 2020 року за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників у прямий ефір вийшло 23 телепередачі та проведено 23 брифінги
Також щодня проводяться онлайн-брифінги за участю керівництва області, Департаменту здоров’я обласної державної адміністрації та регіональної комісії з питань ТЕБ та НС щодо заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції в Херсонській області.
Починаючи з 01 жовтня по 31 грудня 2020 року на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації звернулися 2603 мешканця області. По 1312 зверненнях надано роз’яснення під час спілкування, 1033 порушених питань вирішено позитивно. У випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення беруться на контроль. За сприяння у розв’язанні порушених проблем від заявників отримано 25 подяк.
На вебсайті обласної державної адміністрації систематично забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян, крім того інформаційно-аналітичний звіт дублюється на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.
Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі обласної державної адміністрації.