Керівництвом Херсонської обласної військової адміністрації в умовах протистояння збройній агресії російської федерації проти України, враховуючи нагальну потребу в забезпеченні стабілізації процесів життєдіяльності населення на деокупованих територіях Херсонської області, відповідно до Законів України «Про звернення громадян», «Про правовий режим воєнного стану», Указів Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами) та № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій» вживаються вичерпні заходи для забезпечення права на звернення мешканців області.
Упродовж 2022 року до обласної військової адміністрації надійшло 437 звернень громадян. При цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 1019 громадян, якими порушено 460 різноманітних питань.
Від мешканців області до центральних органів влади направлено 18 звернень, у тому числі до Верховної Ради України – 1 звернення, до міністерств – 17 звернень.
Оскільки всі звернення направлялися виключно в електронному вигляді, за територіальною ознакою проаналізувати кількість немає змоги. Соціальний стан у зверненнях не зазначався. Категорію вказали 5 заявників, а саме:
У 2022 році до обласної військової адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано 422 первинні, 15 неодноразових звернень. Дублетних звернень не було. Надійшло 14 колективних звернень громадян та одне анонімне звернення.
У зверненнях до обласної військової адміністрації громадянами впродовж звітного періоду порушено 460 різноманітних питань, серед яких найбільш актуальними були питання:
забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 47, або 10,2%;
комунального господарства – 37, або 8,0% від загальної кількості порушених питань.
Результати розгляду звернень, що перебували на контролі в обласній державній адміністрації упродовж 2022 року, такі: вирішено позитивно 32 звернення, або 7,3%; надано роз’яснення по 356 зверненнях, або 81,5%; не підлягало розгляду 1 звернення, або 0,2%; на звітну дату залишено на контролі 48 звернень, або 11%.
Державною установою «Херсонський обласний контактний центр» протягом 2022 року опрацьовано 12990 звернень громадян, що надійшли на «гарячу» телефонну лінію голови обласної державної адміністрації, та 3966 звернень, отриманих через Урядову «гарячу лінію».
Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі обласної військової адміністрації.