Як залишатися на зв’язку під час знеструмлень

опубліковано 23 жовтня 2025 року о 18:19

Рука тримає смартфон, який заряджається від портативного павербанка за допомогою USB-кабелю на дерев'яному столі. На задньому плані видно свічку, що горить, і гасовий ліхтар, а за вікном — темне нічне місто, що підкреслює ситуацію знеструмлення та важливість мобільних джерел живлення для підтримки зв'язку.

Стабільний інтернет без електроенергії дійсно став життєвою необхідністю для багатьох українців. Це зумовлено необхідністю бути на зв'язку для роботи, навчання та отримання важливої інформації під час знеструмлень. Особливо під час тривог, коли доступ до новин і месенджерів може врятувати життя.  

Оператори мобільного зв’язку готові до таких ситуацій: їхні інженерні бригади працюють у посиленому режимі, а базові станції переходять на акумуляторні батареї та генератори, щоб забезпечити українців критично важливим звʼязком.

Підготуйтеся й ви до блекаутів, щоб максимально ефективно використовувати наявний ресурс і завжди бути на зв’язку. Ось кілька порад:

Порада № 1. Завчасно завантажте Мапу Пунктів незламності в Дії — з головного екрана застосунку. Так ви завжди знайдете найближче місце, де можна зарядити телефон, підключитися до інтернету або зателефонувати рідним.

Порада № 2. Якщо ви хочете мати стабільний домашній інтернет навіть під час тривалих знеструмлень, під’єднайтеся до провайдерів, що використовують технологію XPON. Ця технологія дає змогу мати інтернет до 72 годин під час блекаутів.

Перевірте, чи підключив ваш провайдер XPON, на інтерактивній мапі від Мінцифри та ЛУН. Якщо ваш провайдер уже використовує технологію, купіть повербанк і підключіть його до роутера та абонентського термінала ONU, щоб забезпечити автономну роботу мережі.

Порада № 3. Якщо зв’язок вашого оператора погіршився або зник через перевантаження мережі чи пошкодження станції, скористайтеся національним роумінгом. Ця функція дасть вам змогу під’єднатися до мережі будь-якого іншого доступного оператора.

Як це зробити?

  1. Вимкніть автовибір мережі. На Android: Налаштування → Мобільна мережа (чи Підключення) → Оператор. На iOS: Параметри → Стільникові дані → Вибір мережі.
  2. Знайдіть та виберіть доступну мережу: Vodafone UA, UA-KYIVSTAR чи LIFECELL.
  3. Якщо підключитися не вдалося, спробуйте ще раз або виберіть іншу мережу.
  4. Перевірте можливість вихідного дзвінка чи SMS.

Залишайтеся на зв’язку. Дбаємо, щоб він працював стабільно.

За матеріалами Мінцифри

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux