Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», враховуючи особливу роль звернень громадян у забезпеченні зв’язку між владою та громадянином, з метою вирішення важливих проблем населення обласною державною адміністрацією постійно проводиться робота, спрямована на забезпечення кваліфікованого та всебічного розгляду порушених громадянами питань.
Так, протягом ІІІ кварталу 2019 року до обласної державної адміністрації надійшли 1535 звернень громадян (за ІІІ квартал 2018 року – 913 звернень), при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 4707 громадян (за ІІІ квартал 2018 року – 6475 громадян), якими порушено 1746 різноманітних питань (за ІІІ квартал 2018 року – 977 питань). Із загальної кількості звернень 1136 (74,0 відсотка) надійшли поштою, з яких 320 (20,8 відсотка) засобами електронного зв’язку, та 175 (11,4 відсотка) отримано на особистих прийомах керівництва обласної державної адміністрації.
Від мешканців області до центральних органів влади направлено 179 звернень, у тому числі до Кабінету Міністрів України – 20 звернень, до Верховної Ради України – 4 звернення, до Офісу Президента України – 126 звернень.
Як свідчать дані аналізу надходження звернень громадян за територіальною ознакою, упродовж звітного періоду найбільше звернень надійшло від жителів таких районів та міст області:
- м. Херсон (705, або 45,9 відсотка від загальної кількості звернень);
- Білозерський район (92, або 5,9 відсотка);
- Чаплинський район (80, або 5,2 відсотка);
- Олешківський район (72, або 4,7 відсотка);
- Бериславський район (56, або 3,6 відсотка).
Найменше звернень отримано від мешканців таких міст та районів області: м.Гола Пристань – 6, Верхньорогачицького – 11, Горностаївського – 14, Нововоронцовського – 15, Нижньосірогозького - 16.
У ІІІ кварталі 2019 року до обласної державної адміністрації повторні та масові звернення громадян не надходили. За ознакою надходження опрацьовано 1317 первинних, 194 неодноразових, 24 дублетних звернень.
Протягом звітного періоду до обласної державної адміністрації надійшло 101 колективне звернення громадян, що складає 6,6 відсотка від загальної кількості звернень за цей період. У порівнянні з попереднім роком кількість таких звернень збільшилася (у 2018 році – 38 звернень, або 4,2 відсотка).
Значна частина звернень надійшла від громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, зокрема за категоріями авторів – 250 звернень, а саме від:
- осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 131 звернення;
- осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни та бойових дій – 44 звернення;
- дітей війни – 14 звернень;
- членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, які мають звання «Мати-героїня», – 34 звернення;
- ветеранів праці – 11 звернень;
- учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, – 12 звернень;
- інших категорій – 4 звернення.
Питома вага звернень громадян вказаних категорій за липень – вересень 2019 року склала 16,3 відсотка від їх загальної кількості за цей період. У порівнянні з показниками за ІІІ квартал 2018 року від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 228 звернень, питома вага яких складала 24,9 відсотка.
У зверненнях до обласної державної адміністрації громадянами упродовж звітного періоду порушено 1746 різноманітних питань, що на 769 більше аналогічного показника попереднього року (977 питань).
Серед порушених найбільш актуальними були питання надання матеріальної допомоги, будівництва і ремонту доріг та діяльність шкільних закладів освіти.
При цьому провідне місце належить питанням соціального захисту – 737, або 42,2 відсотка від їх загальної кількості (за ІІІ квартал 2018 року –486, або 49,7 відсотка). Найбільше звернень з питань соціального захисту отримано від жителів м.Херсона (367 звернень) та Білозерського району (54 звернення). Зокрема, порушувалися такі питання:
- надання матеріальної допомоги (628 питань, або 85,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
- оформлення субсидій (28 питань, або 3,8 відсотка від загальної кількості питань даної тематики).
Друге за актуальністю місце займають питання комунального господарства – 248, або 14,2 відсотка від загальної кількості порушених питань (за ІІІ квартал 2018 року – 82, або 8,3 відсотка). Найбільше звернень із цих питань надійшло з м.Херсона (140 звернень).
Найчастіше серед цієї тематичної групи порушувалися питання щодо:
- будівництва та ремонту доріг (50 питань, або 20,2 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
- вартості житлово-комунальних послуг (24, або 9,7 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
- відключення електропостачання (21, або 8,5 відсотка від загальної кількості питань даної тематики);
- якості комунальних послуг (20, або 8,1 відсотка);
Діяльність обласної державної адміністрації спрямована на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх опрацювання та вирішення порушених у них питань.
Через електрону пошту на опрацювання до відділу роботи із зверненнями громадян надходять звернення направлені через «Чатбот Херсонської обласної державної адміністрації» з 18 липня по 30 вересня 2019 року, за період його функціонування, надійшло 190 звернень громадян, які опрацьовуються в день надходження, а відповіді направляються громадянам протягом семи календарних днів, у випадку неможливості одразу вирішити питання або надати роз’яснення звернення залишаються на контролі. Зазначений вид направлення звернень дає можливість громадянам звернутись до органу влади та отримати роз’яснення в найкоротший термін.
Результати розгляду звернень, які перебували на контролі в обласній державній адміністрації упродовж ІІІ кварталу 2019 року, такі: вирішено позитивно 59 звернень, або 3,8 відсотка; надано роз’яснення по 1292 зверненням, або 84,2 відсотка; перенаправлено за належністю 8 звернень, або 0,5 відсотка; не підлягали розгляду 12 звернень, або 0,8 відсотка; залишено на контролі 164 звернення, або 10,7 відсотка.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 16 вересня 2019 року № 632 затверджено графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської обласної державної адміністрації на 2019 рік. Упродовж звітного періоду керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 454 особи, що порушили 252 питання. З метою оперативного розгляду проблемних питань до проведення зазначених прийомів залучаються керівники структурних підрозділів обласної державної адміністрації та відповідних обласних служб і в обов’язковому порядку бере участь представник юридичного управління апарату обласної державної адміністрації.
Протягом ІІІ кварталу 2019 року начальником і працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату обласної державної адміністрації надано вичерпні консультації громадянам (213 та 485 відповідно) з урахуванням вимог Закону України «Про звернення громадян».
Продовжено роботу громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги в обласній державній адміністрації. За липень – вересень 2019 року зазначену допомогу надано 17 громадянам.
Відповідно до затвердженого 28 грудня 2018 року за № 42/14 графіка опрацьовані особисті доповіді про стан роботи місцевих органів виконавчої влади зі зверненнями громадян голів Каланчацької, Каховської, Нижньосірогозьскої та Нововоронцовської районних державних адміністрацій.
З метою забезпечення відкритості діяльності органів державної влади, реалізації зрозумілої громадянам економічної та соціальної політики розроблено постійно діючу систему інформування населення області.
Упродовж звітного періоду за участю голови обласної державної адміністрації та його заступників у прямий ефір вийшло 2 телепередачі, проведено 43 брифінги та 9 прес-конференцій.
Питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення перебуває на постійному контролі.